Wednesday, October 10, 2012

EXAM DULU EXAM SEKARANG

Minggu ni dah pun start exam PMR... cepat betul masa berlalu. Daripada zaman SRP hingga ke PMR dan akan datang langsung tak ada S, tak ada R, tak ada P dan M... Kalau dulu2 exam kalau orang tanya periksa pangkat berapa, kita akan jawab pangkat 1 atau 2 atau setidak2nya pangkat 3..sekarang ni berapa A's. Dalam A pun ada A plus lagi... Akan datang sudah pasti tahap dan kualiti pelajaran pun akan lebih meningkat menyebabkan mungkin kalangan ibubapa pun dah tak boleh nak ajar anak2 diorang...
Kalau zaman dulu2, tak payah pergi tuisyen. Ibubapa akan ajar mana yang diorang tahu atau abang dan kakak akan ajar adiknya dan selebihnya kita akan belajar sendiri atau setidak2nya tanya kawan2. Sekarang ni, tuisyen dah jadi macam kemestian pulak. Terlalu banyak faktor2 luaran dan dalaman yang menyebabkan kalau tak pergi tusiyen, susah budak2 sekolah nak belajar...Akan datang? Wallahualam...Apa2 pun, untuk adik2 yang menduduki peperiksaan PMR, Good Luck and do your very best.

2 comments:

  1. eh, mmg btollah, klu tgk kat cni jer, pusat tuisyen tuh da tumbuh cam cendawan.mmg ramai la budak pi. ikotkn, tuisyen mmg sgt2 membantu.

    ReplyDelete
  2. kalau dulu2, U ni ada 5 aje (UM, UKM, UPM, USM & UTM)...ITM tu kira U jugaklah. sekarang sengkatan U tu pon xtahu U mana.

    kalau dulu2, belajar kat U, nota lintang pukang kena buat sendiri. kena lecturer yg bercakap je, mau jenuh buat catatan sendiri. sekarang search aje kat internate.

    yg sama dulu sampai sekarang pesanan ibubapa, jgn tinggal solat.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails