JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, September 11, 2012

KATA ORANG, JANGAN PERCAYA SESIAPA

Kata orang jangan percayakan seseorang walaupun sahabat baik kita sendiri. Betul ke? Kalau kita tak percayakan seseorang, pada sapa lagi kita nak percaya? Diri sendiri? Ibubapa? Adik beradik? Kawan karib? Yang pastinya, ada perkara yang pasti kita tidak mampu untuk menanggung sendiri dan perlu jugak untuk mengongsinya dengan sesiapa dan tetapi persoalannya siapa? Kadang2 kita ada jugak mendengar peribahasa 'harapkan pagar, pagar makan padi'...atau yang lain 'harapkan tin, tin makan biskut'..ahakss. Sudah pasti ibubapa adalah orang yang paling utama dan penting untuk kita salurkan segala masalah tapi ada jugak yang mengatakan tak semua masalah kita dapat kita ajukan kepada mereka, takut daripada nak meluahkan masalah, jadi lebih teruk pulak kalau mereka marah. Nak luahkan kepada diri sendiri, sampai bila nak makan hati...? Kata orang jugak, biasanya yang perempuan lebih senang luahkan masalahnya kepada lelaki dan begitu sebaliknya...betul ke? Ada jugak bila luahkan kepada kawan karib sendiri, terjadi pulak kawan makan kawan... Tapi walau apa keadaan dan masalah sekalipun, yang pastinya hendaklah selalu kita memohon pertolongan dan berdoa kepadaNya kerana Dia Maha pendengar... 

2 comments:

  1. Kalau kita tak percayakan orang, sapa nak percayakan kita? Ada benda boleh la kongsi, tapi banyak jugak kene berhati-hati sebab mulut orang kan suka bercerita.

    Yang penting rasanya takyah paranoid sangat.

    ReplyDelete
  2. hmmm susah jugak zaman skg ni da lain ad juga kawan mkn kawan,, mengadula pada yang maha ESA ataupun blog hehhe atau bf ke ge ke? btoi tak?

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails