Thursday, August 9, 2012

GERAM - SUSPENS - LAWAK

Picture from Google
Pagi tu, macam biasalah sy on the way nak pergi kerja. Sy akan melalui jalan USJ yang memang dah terkenal dengan kesesakannya, tapi masih terkawal jika tidak ada perkara2 yang tidak disangka berlaku seperti kerosakan lampu isyarat ke, kereta rosak ke, accident ke... Dalam masa yang sama, minyak kereta sy dah mula nampak signal minyak dah habis..so, plannya nak isi minyak di stesyen minyak berhampiran. 
Entah macam mana, pagi tu, jalan sesak luarbiasa. Tak bergerak langsung. Hampir setengah jam, barulah ada perubahan sikit bila kenderaan sebelah kiri mula bergerak perlahan2, nasib baik sy pun dilaluan kiri, dapat jugaklah sy bergerak sikit2. Dalam 1 km, di depan, sy ternampak satu kereta kancil tak bergerak di sebelah kanan jalan. Pasti kereta rosak atau accident, dan kebetulan jugak stesyen minyak terletak bersebelahan. Sy pun masuk dan mengisi minyak. 
Daripada tepi, sy tengok beberapa orang sedang mengetuk tingkap kereta kancil dan sy jugak ternampak ada seorang lelaki sedang tersandar elok je dikerusi dengan kepala terlentuk kebawah. Enjin kereta kancil tersebut masih berjalan, tetapi pemandunya macam tak sedar diri atau.....opssss. Orang semakin ramai mula mengerumuni dan cuba pelbagai cara untuk membuka dan mengetuk tingkap kereta itu. Dalam 10 minit kemudian...tiba2 pemandu tersebut terkejut dan terperanjat terus menekan minyak kereta dan terlanggar kereta di depannya ( kereta salah seorang pemandu yang mengetuk2 tingkap keretanya)... Pendek cerita, rupa2nya dia boleh tertidur baik punya semasa traffic light sedang berhenti di depannya. Perghh suspens betul sebab semua ingatkan dia dah kena stroke ke, sakit jantung ke sampai tak sedar langsung diorang mengetuk2 tingkap....

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails