JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Thursday, May 31, 2012

SUKAR MELUPAKAN CINTA PERTAMA


Semalam sy berjumpa dengan rakan sekerja lama sy waktu kami bekerja di Bank Rakyat dulu. Berjumpa pun secara tidak sengaja waktu kami hendak makan di sebuah restoran dekat Mydin. Banyak jugak cerita yang kami cerita dan salah satu daripadanya ialah kisah dia dengan Liya, kawan kami, jugak bekerja di tempat yang sama dulu, dan merangkap kekasih kawan sy ni...jugak dulu sebab sekarang dah 'clash'.
So dalam cerita punya cerita ni, kawan sy beritahulah dia akan melangsungkan perkahwinan tak lama lagi dengan pilihan keluarga, tapi dalam masa yang sama dia jugak punya masalah untuk melupakan Liya yang jugak dikira cinta pertamanya. Hampir...errrrr 8 tahun rasanya mereka berpisah, baru kawan sy ni terbuka pintu hati untuk berkahwin, itupun atas desakan keluarganya kerana dia ni anak tunggal. Sedih jugak dengar ceritanya sebab sy berhenti kerja dulu sebelum dia dan Liya, jadi tak tahulah cerita selanjutnya pasal diorang. Memang diorang ni akrab sangat2, tapi kenapa diorang clash tu tak pulak dia ceritakan sebab kami pun nak kejar untuk balik office masing2. Dalam masa yang sama, dia minta sy menjadi pengapitnya..ahaksss. Sy cakap lah carilah orang lain yang lebih handsome dan rapat dengan dia, tapi alasannya kalau sy ada, dia ada kekuatan untuk teruskan perkahwinan sebab sy saja yang tahu apa yang dia rasa setakat ini. Sy cakaplah akan sy fikirkan dulu dan akan contact dia minggu depan.....

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails