JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, April 9, 2012

SIAPA PIKAT, SIAPA TERPIKAT 2

Yaaaa ampun kepada mereka yang ingin tahu apa kesudahan ceritanya. Seperti di janjikan, sambungannya adalah begini.....
Sepanjang perjalanan ke Selatan ( waktu tu adalah tengah malam dan jangkaan sampai ke JB dalam pukul 6 pagi) maka sy dan kawan sy ni tak lepas peluang, terus ambik beg galas dan kami pun tidur walaupun sebenarnya kami tidur2 ayam sebab kebisingan yang amat sebab berdekatan dengan kepala keretapi...dan kami tersedar apabila keretapi berhenti di Stesen Kluang...Masa tu, tempat duduk dah mula banyak kosong sebab dalam perjalanan tu mungkin dah ramai yang turun...Tiba2 kami lihat 3 orang perempuan yang kami lihat di Stesen Segamat tadi sudah tiada di tempat mereka..Arghhh melepas betul, tak sempat nak tanya apa2..Ahaksss kata kata dalam hatilah.
Jadi kawan sy bercadang nak berjalan2 ke gerabak2 belakang kalau ada kosong untuk kami berpindah dan dalam 5 minit kemudian, kawan sy datang dan beritahu sy bahwa 3 perempuan itu telah pindah ke gerabak lain dan apa lagi, sy dan kawan sy pun ambik beg kami dan berpindah ke gerabak yang sama dengan 3 orang perempuan tadi, kebetulan ada kosong :-) Kami pilih betul2 bersebelahan dengan tempat duduk diorang. Adakah sy dan kawan sy menegur?... Yuppp masa inilah kami mula bertegur sapa...Dimulakan dengan ayat " You all nak balik kemana?" mulanya kami rancak berbual walaupun sebenarnya suara keretapi lebih kuat daripada suara kami...Lama-kelamaan, suara rancak itu hanya tinggal berdua saja iaitu sy dengan salah seorang perempuan yang sy namakan Diana..Kawan sy dan 2 orang kawan perempuan Diana dah pun sambung tidur. Selalunya memang sy tak miss untuk tidur sampai ke JB, tapi malam tu sy terus saja berbual dengan Diana hinggalah sampai ke Johor Bahru......
Dari situlah bermulanya hubungan akrab dan rapat. Kami selalu berjumpa di kampus dan jugak setiap kali cuti semester....tetapi bukanlah antara sy dengan Diana, tapi sebenarnya antara kawan sy dengan Diana. Ahaksss... Entah macam mana, bila saja kami balik semula ke kampus, kawan sy dan Diana ni jadi rapat pulak....

2 comments:

  1. alah! nape bukan ngan awak!

    dill.

    ReplyDelete
  2. untunglah kawan tu, layan tido pun akhirnya dpt tackle girl tersebut. hihi...

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails