JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, April 24, 2012

KESAYUAN SEDETIK...

Ehsan Google
Kadang2, memang betul hati manusia boleh berubah bila2 masa. Kadang2, sukar benar untuk kita meramal hati manusia.. Kadang2 hati manusia ni keras macam batu.....
Dua hari lepas, sy singgah ke Shah Alam untuk berjalan2 sambil ...tak ada sambil2, memang nak berjalan2 je.. Sy berjalan ke SACC Mall, PKNS, Alam Sentral dan jugak Shah Alam Mall...memang berjalan sakan sebab tengah hari minggu...Dalam berjalan2 tu, selalu kita akan nampak ada beberapa orang perempuan atau lelaki berumur yang menjual kerepek atau kuih2 datang ke meja makan atau mana2 saja untuk menjual makanan mereka..So hari tu, adalah seorang mak cik menjaja kerepeknya ke sana ke sini di Sacc Mall. Kebiasaannya bila mereka sampai, samada kita akan beli sebungkus dua atau pun kita tidak akan membeli...Hari tu, sy lihat memang tak ramai yang nak membeli dan dari air muka mak cik tu sy nampak memang kelihatan sedih yang amat ( hari tu sy beli 3 bungkus :-) ) Sy nampak dia berjalan perlahan2 dan duduk di sebuah kerusi yang tersedia berhadapan dengan Sacc Mall sambil mencuba nasib pulak dari orang yang lalu lalang samada menuju ke PKNS atau ke Sacc Mall tapi hampa. Kemudian entah dari mana, datang seorang lelaki bertanya itu ini dan terus membeli semua kerepek mak cik tu...malah lelaki itu seperti memberi wang lebih kepada mak cik tersebut ( dari sudut pandangan sy lah yang duduk tidak jauh daripada mereka) dan yang buat sy terharu, lepas lelaki tu pergi bersama2 kerepek yang dibelinya...Mak cik tu teresak2 sekejap  sambil mengesat airmata dengan tudungnya disitu. Perghhh..sy tak boleh tengok, terasa sayu sangat....... Inilah hakikat kehidupan.

5 comments:

  1. Waaaaaaaa.. Baiknya laki tue.. Awk pun baik juga.. :-)
    Slalu tgk org jual macam tu, kalau sy jd awk, sy pun mungkin akan beli at least satu bungkus kerepek.. Sy respect org yg berusaha dptkan rezeki dr org yg minta sedekah sedangkan diri mrk msih sempurna.. Tuhan tahu segalanya nescaya Dia pasti akan tolong kita semua klu kita ikhlas

    ReplyDelete
  2. rezeki itu Allah yang punya. Dia (Allah) tahu bila dan bagaimana mahu diberikan kpd kita.

    jangan mudah putus asa.

    ReplyDelete
  3. liana ryan - maknanya kita ni sama2 baik..ahakss. Yg penting nita kita kan..

    Kak ct - Benar sekali kak ct. Rezeki tu semua daripadaNya

    ReplyDelete
  4. baik giler lelaki tu. nasib baik masih ada lagi orang yg berperikemanusiaan kan.

    ReplyDelete
  5. kdg2 x sampai hati kalo x mambeli..
    sye respect org2 cm nie.still berusaha mencari rezeki.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails