Tuesday, April 3, 2012

KATA ORANG NO DUIT NO CINTA

No duit no cinta. No duit no kasih. No duit no sayang...Ahaksss. Teringat sy pada lagu nyanyian Amour bertajuk No Duit No Cinta, tapi ianya bukan setakat lagu kerana memang ramai jugak yang meng'ya'kannya kerana tidak kira macamana keadaan sekali pun, wang itu perlu dalam segala hal hinggakan nak ke toilet pun kena duit. Teringat sy dulu2, rasanya tak pernah ada satu toilet pun yang dikenakan caj...Jadi selalunya kalau sy ke tempat2 shopping kompleks, sy akan pergi ke mana2 restoran makanan segera atau kedai mamak ke untuk pergi ke toilet..ahaksss.
Berapa pentingnya duit dalam satu2 perhubungan? Kalau dulu ada pepatah mengatakan wang tidak boleh membeli cinta, adakah ianya masih relevan pada masa sekarang? Selalukah kita dapat melihat pasangan yang mana seorang doktor dan seorang lagi tukang sapu sampah atau tukang gunting? Biasanya kita akan lihat, jika yang bekerjaya akan jugak mempunyai pasangan yang bekerjaya. Walaupun masih ada yang tidak memandang semua itu tapi hakikatnya itu lah yang berlaku. Kata oranglah......

2 comments:

  1. salam. ada benar juga, kelihatan ramai yg memandang duit. pd sy, duit jatuh no 2. sy nikah pun masa suami belum bekerja. memang dgn adanya duit, menjamin masa depan. cuma tak semestinya dgn duit, menjamin kebahagiaan. yg penting ilmu agamanya kedua2 pasangan. jika saling mengingatkan, insyaAllah akan bahagia. duit boleh dicari. sy teringat cerita seorang ayah mithali daerah muar 2010, dia seorang ustaz, isteri tidak bekerja dan punya anak berbelas2. alhamdulillah anak2 nya semua berjaya..doktor, engineer dan guru. kagum dgn lelaki seperti itu. =)

    ReplyDelete
  2. money is not everything but everything is money.

    kalau tak faham, next entry nnt kakCT terangkan...eee

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails