JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, April 4, 2012

BREAKFAST NASI LEMAK & UBIKAYU

Dah lama benar tak makan ubi kayu...Kalau zaman jepun jajah Malaysia dulu, ubi kayulah makanan harian bagi mereka yang melalui zaman itu....ahaksss, macam kita pulak pernah lalui zaman tu. Kalau kat kampung2, hari2 mak kita masak ubi kayu buat sarapan pagi sampai kadang2 naik boring, tapi bila di bandar, kita tercari2 kat mana ada kedai makan jual ubi kayu...
So hari ni, terjumpalah sy ubikayu di cicah pulak dengan sambal ikan bilis dan sambal paru..perghhh memang menyelerakan. Sy siap bungkus lagi untuk makan petang. Nasib baik jugak sy dah tapau awal2, dalam 10 minit je, sy lihat ubikayu tu dah habis...Di Subang Jaya ada jugak sy perasan beberapa kedai makan yang menjual ubikayu, kalau tak salah salah satu daripadanya adalah restoran Bawang Merah yang terletak di dalam Subang Parade. Apa2 pun, kita makan dulu......

1 comment:

  1. Owhhhhh....fav. kakCT tu....tapi tak boleh makan sampai lopa dunia...nnt kembong perot...

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails