JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Thursday, February 23, 2012

TERINGAT MAIN HUJAN

Hujan lebat nak balik
On the way balik dari KL ni, hujan pulak. Kalau hujan pastinya jalan akan jam, kalau jam sudah tentunya akan sampai rumah lambat...wahhh berkait semuanya tu... Cakap pasal hujan ni sy teringat masa kecik2 dulu kat kampung...maksud sy bila bercuti kat kampung belah ibu sy di Segamat. Hari hujan memang kita tunggu2... bukan sebab apa, boleh main hujan.... selalunya kat kebun atok tu kita orang buat rumah daripada kotak2 dengan daun2 kelapa..perghhh memang thrill giler sebab macam tak bina rumah pun, basah tetap basah kena hujan...saja buat gempak je buat rumah tu. Lepas hujan reda, tgk2 kalau ada buah rambutan atau langsat yang boleh di makan... Well, itulah cerita dulu2. Kalau dikenangkan balik memang lucu dan menyeronokkan. Sekarang ni jarang dan susah nak rasa dan alami keadaan2 macam tu...... Miss my old days... ahakssss.

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails