JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Friday, February 10, 2012

KENAPA JUMPA JIKA HARUS BERPISAH

Kita biasa mendengar kata-kata ' kalau dah jodoh tak kemana' atau setidak-tidaknya pun kata skema seperti ' kalau dah tak ada jodoh, nak buat macam mana'.. ahaksss. Agak2 ayat mana yang sedap di dengar? Sedia maklum jodoh pertemuan adalah di tangan Tuhan. Jika ada yang putus di tengah jalan dan pasti rasa kecewa yang amat sangat akan jugak terkeluar kata-kata ' kalau tak ada jodoh kenapa kita dipertemukan?'...atau ayat paling skema ialah seperti ' Kenapa kita ditemukan kalau hanya untuk berpisah?' Ahakssss... cukup sedihkan?
Sejauh mana jodoh kita itu semua hanya Dia yang tahu, kita cuma manusia biasa yang mampu merancang dan berusaha supaya setiap yang kita lakukan dan harapkan menjadi kenyataan termasuk dengan soal jodoh. 
Kenapa sy buat entry ni? Beberapa hari lepas, kawan sy baru putus tunang dan melepaskan keluh resah suka dukanya kepada sy.. Memang sedih bila melihat keadaan dia yang seperti dah macam putus harapan untuk meneruskan kehidupan tapi tidak semua harapan kita menjadi kenyataan dan tidak semua kenyataan itu menggembirakan malah ada yang menyakitkan. Sekarang ni dia bercuti menenangkan perasaannya dan sy harap dia sentiasa tenang dan dapat menerima semua itu dengan pasrah...opsss putus tunang sebab apa ye? Mengikut ceritanya, sebab tunangnya sudah ada yang lain....perghhhh. 

1 comment:

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails