JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, January 10, 2012

SENAMAN SPR

Ehsan Google - kena senyum walau berat.
Hi semua abang2 dan kakak2...ingat me? Yesssss pandai u all. Abang muscle santai kembali menggegarkan blog ni yang tak berapa nak gegar....sorry ye bro jomsantaisekejap, I enterframe..almaklumlah dah lama tak muncul, jadi kepopularan I dah menurun. Jadi today, kita buat exercise yang kita panggil Senaman SPR atau lebih jelas atau jitu dan padatnya ialah Senaman Pindah Rumah ahaksss. Bukannya apa, AMS tgk, tiap kali kita pindah rumah mesti mengadu lenguh pingganglah, lenguh bahulah, lenguh sana sini..lepas tu mc seminggu sebab sakit tulang...tu semua sebab tak buat senaman dulu. Pindah rumah memang kena senaman abang2 kakak2..so hari ni AMS bagi beberapa petua ye...
1) Malam sebelum pindah rumah tu, buat tekan tubi 100 kali. Kalau dapat satu tekan tubi, maknanya kita cuma mampu angkat barang 1kg je, kalau dapat buat 10 maka kita mampu angkat barang 10kg je..begitulah seterusnya..yang tak mampu buat tekan tubi, AMS nasihatkan jangan pindah rumah ye...
2) Malam sebelum pindah jugak, AMS nasihatkan minum air asam jawa satu gelas. Bukannya apa, biar suara tu tak serak esoknya. Jadi bila nak mengarah orang itu ini angkat itu ini senang..kita cuma tgk je..almaklum, dah bayar orang upah untuk mengangkat..
3) Masa angkat barang tu, angkat yang berat dulu. yang ringan kemudian. Yang ini kita panggil sistem yang berat didahulukan, yang ringan diutamakan.
4) Masa nak angkat barang tu jugak, jangan lupa sentiasa menyanyi lagu yang kita suka sebab bila kita nyanyi, tak ingatpun kepenatan dan keberatan barang tu..tahu2 dah sampai pun kat lori atau rumah baru tu.. tapi janganlah nyanyi sampai esok pagi pun tak henti2...itu sakit namanya...Jadi, u all selamat mencuba ye. 

2 comments:

  1. haha. selamat mencuba ye kawan2

    dill.

    ReplyDelete
  2. Hahaha....menyanyi sampai pagi ye...jahanam punya 'senanam'. Siapa dia punya instructor...meh meh nak kena piat telinga!

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails