JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, January 4, 2012

JUALAN DI PADINI

Berpusu2 ke jualan padini
Hari minggu yang lepas, sewaktu sy ke IKEA, seperti yang sy katakan, terlalu ramai orang yang datang kesana,  selain diorang ni pergi ke IKEA ataupun The Curve, ramai jugak yang bertandang ke gedung2 pakaian seperti brand outlet dan padini. Jualan pakaian berjenama sehingga ada potongan 70%. Buy 1 free 1 memang berlambaklah, orang yang membeli pun dah macam kat pasar lambak... kadang2 tu ada jugak tempat sy lihat, memanjang aje ada jualan...bulan ni ada jualan, bulan depan bila datang pun ada jugak jualan..jadi bila masa pulak dia jual harga biasa..ahaksss. Kata orang, kenalah jadi pengguna bijak dengan melihat tanda harga atau menbandingkan harga...Mahal tak semestinya tahan dan murah tak semestinya tidak berkualiti. Sy sendiri ada beberapa baju kemeja yang sy masih pakai sehingga kini untuk ke kerja walaupun usia kemeja tu dah hampir 15 tahun!! Bukan nak berjimat tapi memang baju kemeja tu masih tak pudar warnanya dan tak ada cacat celanya walaupun ianya tak ada jenama....so anda ada jugak ke barangan antik? 

4 comments:

  1. lor...salute la kat JSS sbb 15 tahun masih boleh guna lagi...selain awk tak mengembang, awk seorang yg tersangatlah jimatnya.

    kembang hidung nampak..

    heeeeee

    ReplyDelete
  2. Amboi lamanya baju JSS bertahan. Bagus betul...

    ReplyDelete
  3. Siti Radz

    a'ahhhh mcm tak percaya kan kan kan.

    ReplyDelete
  4. kak ct - hahahaha memang dah kembang hidung ni, lama dah nak buat dia kembang tapi tak berjaya, terimakasih kerana kak ct dah mengembangkannya
    siti radz - selagi boleh pakai dan tahan..
    kak ct - satu geng nampak... :-)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails