Thursday, December 29, 2011

BILA TIADA ITU ADA

Jam menunjukkan sudah pukul 1 pagi, tapi mata masih belum mengantuk lagi..nak buat entry bila start menaip je, idea lari lintang pukang. Nak buat blogwalking, line internet memang very the very slow..banyak buang masa menunggu je...tiba-tiba
"Aku dah cakap dah...kau tak percaya. Sekarang kau dah tengok kan depan2 kau si Lisa tu main kayu tiga.." bentak Amran, rakan serumah aku yang cukup marah apabila petang tadi kami nampak si Lisa Surihana aka mak we aku berkepit dengan Daniel aka office mate aku.
"Biarlah diorang. Lagipun aku dengan Lisa bukan ada apa apa pun...kitaorang berkawan je.." aku cuba menenangkan Amran padahal aku sebenarnya menenangkan diriku sendiri.
"Boleh kau cakap tak ada apa-apa? Hisshhh tak faham betul aku..Yang selama ni kau berkepit ke sana kemari boleh kau cakap tak ada apa2? Datang si mamat separuh handsome Daniel tu terus je dia sapu mak we kau.. Boleh kau diamkan je?:
"What to do? Nak suruh aku melutut depan Lisa begging balik pada aku? Macam tu...tak macholah. Biar luka di dalam, jangan nampakkan kita ni lemah dengan cinta..." Wah...bersemangat pulak aku.
"Betul2 aku rasa kau dah tak betul...mesti skru mana yang tercabut ni..dulu kau tak macam ni.." Amran mula menyindir aku cara halus pulak.
"Sudahlah Amran...aku tak nak dengar pasal semua ni...rimas dibuatnya"
"Betul kau tak nak dengar dah pasal semua ni.....?"
"Kalau macam tu bolehlah kau post entry ni...boleh tahan jugak daripada tak ada idea tadi..." tiba2 suara Amran hilang begitu saja. Yang ada di depan aku masih lagi sebuah laptop. Mata pun dah mengantuk, yang cuma akun perlu buat ialah menekan PUBLISH POST.

3 comments:

  1. kumbang bukan sekor & bunga tahi ayam bukan sekuntum...

    browse kat FB banyak der.

    idea jahatlah pulak!!!

    ReplyDelete
  2. heheh sabar je laa
    bace penuh penantian

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails