JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Sunday, September 18, 2011

BERCINTA DALAM BERCINTA

Kadangkala apa yang kita harapkan tidak menjadi kenyataan, kadangkala ada saja dugaan dan rintangan datang menguji hati. Begitu jugak dalam percintaan, kadangkala kita di duga dengan cinta yang datang serentak dan  keliru dalam membuat pilihan. Kadangkala cinta yang ada bukan seperti yang di impikan dan cinta ke dua datang dalam kekeliruan itu. Kekeliruan dalam memilih cinta yang diimpikan, cinta yang realiti, cinta yang sejati dan cinta yang datang dan pergi. Ada yang cinta datang berkali-kali dan ada jugak cinta yang datang tanpa kita undang dan harapkan.
Ada sebuah kisah rakan sy. Bagi nama Daniel ( Bukan nama sebenar ) Asalnya dulu dia pernah bercinta dengan seseorang daripada kampungnya sehingga ke IPTA dan kemudian masing2 terpisah apabila temannya melanjutkan pelajaran ke US sementara Daniel mula bekerja di KL. Daripada kerap berhubung sehinggalah terputus hubungan kerana temannya itu telah bernikah dengan orang lain diUS. Oleh kerana patah hati, Daniel mengambil keputusan untuk mencari cinta baru namun gagal kerana hatinya masih tidak dapat melupakan cinta pertamanya dan akhirnya cinta itu sampai jua dalam keadaan yang tidak diduga. Dia ditangkap khalwat ( tapi sebenarnya ada orang yang nak sabotaj dan aniayai kawan sy, tapi kita tutup kes tu... ) Singkatkan cerita, mereka berkahwin atas dasar untuk menutup cerita tersebut. Dalam 2 tahun kemudian, Daniel telah bertemu dengan seseorang yang benar2 memahami dan serasi seperti cinta pertamanya namun semua terbatas kerana hubungan yang sedia ada.... Bagaimana kesudahannya? Opssss.....

8 comments:

  1. hmm..macam mana la nak hadapinye ye

    *awak2! lamenye tak borak

    dill.

    ReplyDelete
  2. hahaha..mmg lama pun, rasanya bertahun2 kan..? apa2 pun sy dah pun balik..kita boleh sambung borak lagi..

    ReplyDelete
  3. oppsss..
    kadangkala rase mcm dah tersalah buat pilihan..betulkah?

    ReplyDelete
  4. hurrmmm.... dia dh buat dh.... bila nak sambung citer nih

    ReplyDelete
  5. alahai lau dah ade isteri tuh
    perlu ke untuk terima yang lain
    ~__~' tak kisah laa suke atau tak
    suke n syg tu kan boleyh dipupuk
    lau tak suke buat care tak suke
    lepaskan jer laa...drpd menyeksa org len
    sekian ..... heeee
    mcam berpengalaman laa plak
    heee ^__^

    ReplyDelete
  6. Kite manusia takkan pernah tahu ape yg telah dirancang utk kite.... =)

    Cepat sambung ea encen JSS.....

    ReplyDelete
  7. segala ape yg berlaku itu..sudah di tentukan oleh allah...cuma kita jer yg mencorakkan nya ...tp apapun...mohon pd allah..kerana dia yang lebih mengetahui segalanya

    ReplyDelete
  8. cinta saya juga dtg tanpa di undang...ketentuan Illahi

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails