JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, April 18, 2011

ULASAN MOVIE - SENJAKALA

Sy rasa filem ni memang tak menggerunkan langsung, tak banyak adegan suspens dan semua cerita macam sudah dapat di ketahui apa cerita selanjutnya. Secara peribadi, cerita ini lebih teruk daripada Damping Malam. Sy rasa lebih menakutkan bila lihat cerita Alam Mistik di Astro daripada filem Senjakala walaupun dibarisi pelakun yang best2 seperti Liyana Jasmay, Ruminah Sidek, Zahiril Adzim dll.
Filem ini mengisahkan tentang saka yang diwarisi turun temurun dan entah macam mana sewaktu nenek Qhalisa ( Liyana Jasmay ) tidak dapat menurunkan sakanya kepada ibu Qhalisa kerana dia enggan menerimanya bapa kepada Armin ( Zahiril Adzim ) sanggup menerimanya kerana tidak tahan melihat penderitaan Nenek Qhalisa ( Ruminah Sidek ) Selepas itu saka itu diturunkan pulak kepada Armin dan kepulangan Qhalisa ke kampung itu menyebabkan saka itu mencari dia yang merupakan pemilik sebenar saka tersebut. Akhirnya setelah saka itu di turunkan kepada Qhalisa, maka beberapa ustaz cepat2 membuang saka itu sebelum Qhalisa bertukar menjadi ganas.
Jom Santai Sekejap - **

8 comments:

  1. kenapalah lately banyak filem-filem mistik. sedikit masa dulu telah diharamkan tapi sejak jadi 'halal', asyik filem/drama macam ghitu je yang melambak ditayangkan. yg tidak bagusnya, anak2 diajarkan 'takut' pada benda2 ghaib begini sedangkan kita sekadar mengajar mereka bahawa benda2 ini ada tapi jangan taksub.

    ReplyDelete
  2. Nk tggu FAST FIVE mei ni... Huhuhuhu....

    ReplyDelete
  3. Dah agak dah... filem seram melayu....

    ReplyDelete
  4. kalau kata film ni tak best dari Damping Malam...betol2 tak best la tu
    sbb damping malam mmg ala-ala jer...tak thrill lgsung hehehe

    ReplyDelete
  5. minat giler ngn liyana jasmay ! tapi cite seram.. erm... hmmm.. haha... x perlu lah tengok.. takot !

    ReplyDelete
  6. mesti plot cerita bleh diagak dari awal.

    trailer mcm gah.

    Miss Dill^^

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails