Thursday, April 14, 2011

TERIMAKASIH...HIDUPKU LEBIH TENANG

Apakah yang berlaku? Opsss lupa nak inform, entry ini adalah kesinambungan kepada entry sebelum ini, so kalau nak tahu hujung pangkal cerita ini, Undur setapak ke belakang ye..ahakssss.
Dalam suasana yang tenang dan menjalani hari-hari biasa sebagai IT dan jugak jururawat hospital, si bekas isteri ( sebab tak tahu nama, sy panggil bekas isteri jelah ehh) menerima satu kejutan apabila menerima kinjungan si bekas suami yang tiba-tiba muncul bersama dengan isterinya dan seorang anak. Boleh ke anda bayangkan apakah yang berlaku? Perang besar? Pergaduhan dan perbalahan? Pinggan mangkuk berterbangan? Nop…semua berjalan dengan tenang dan aman. Si bekas isteri melayan mereka macam mereka tu tetamu, masih macam tak ada apa2 yang berlaku. Jiran2 keliling dok stand by je kot2 kalau berlaku kekecohan termasuk sy sebab sy jiran paling dekat tapi paling tak rapat… So apakah yang berlaku selepas itu? Kita sambung next entry ye…..ahaksss. Sure kena ban lepas ni. Taklah, sy habiskan cerita ni….
Tujuan si bekas suami tu datang berjumpa dengan si bekas isterinya adalah sebenarnya mengajak dia kembali rujuk dan tinggal bersama2 dia di Kelantan. Mungkin dia tersedar dengan kesilapan yang telah dia lakukan. Begitu jugak dengan isteri ‘muda’nya jugak sanggup bermadu kerana sedar mungkin dia jugak ada kaitan dengan penceraian mereka….Tetapi si bekas isteri telah menolak ‘tawaran’ dari bekas suaminya itu kerana katanya hidupnya lebih tenang dan beliau ingin menumpukan kerjayanya…Alkisahnya

5 comments:

  1. Orang selalu cakap "forgive and forget". Memaafkan tu mungkin senang. Tapi tak bermakna kita senang2 boleh lupa apa yg telah dilakukan.

    ReplyDelete
  2. Sokong Siti Radz!!!!!! Nk maafkan 2 mngkin boleh... Yelah, sedangkan Nabi ampunkan umat dia, ni kan pulak kite... Tapi, untuk kembali seperti sediakala, susah wooooooo sebab hati dah parah terluka... HUhuhuhuhu...

    ReplyDelete
  3. Siti Radz - Siti ni kalau keluar ayat2 dia kalah Dato Fadzilah Kamsan..but betul tu..it's easy to forgive but hard to forget.

    Ctmarqonah - Wahhh sejak bila da ada partner ni? Siap bagi sokong lagi ni...

    ReplyDelete
  4. dalam erti kata lain, memaafkan tu senang. Tapi nak terima balik tu susah.. :). Amiklah sebagai iktibar..

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails