JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Wednesday, April 20, 2011

SIAPAKAH MAK CIK TU SEBENARNYA?

Well…ingat lagi kepada entry wrong place wrong time? Kalau tak ingat, ulangtayang atau flashback beberapa entry sebelum ini..ahakssss. Ok? So, kita sambung ceriteranya..Oooo ada pulak yang bagi komen nak tahu nama sebenar ye…hisshhh..hishhh..hisshhh.
Selepas hari di mana mak cik ni bertanyakan nama penuh sy, mak cik ni dah tak datang ke bank dah. Mula2 tu sy tak adalah bertanya apa2, tapi selang bulan berganti bulan, sy mula hairan, kenapa mak cik tu dah tak datang ke bank. Sakit ke? Pindah ke? Atau dah menyampah kat sy ke..ahaksss. Nak tak nak, sebab sy rapat dengan mak cik ni, maka sy cari alamat mana mak cik ni tinggal, lalu sy pun pergilah ke rumah nya pada satu hari minggu. Sesampai dirumahnya sy lihat rumah dia rumah kampung dan usang. Puas sy beri salam tapi tak ada orang menyahut. Tiba-tiba datang sorang lelaki lalu bertanyakan kepada sy kenapa berada di situ, belum sempat sy jawab lelaki ni seperti menuduh sy yang merampas harta pusaka ibunya. Harta pusaka ibunya? Siapa ibu lelaki tu? Berlakulah sedikit pertelingkahan masa tu, tapi sy bernasib baik sebab sy datang berdua dengan rakan sepejabat sy, kalau tak susah jugak nak kawal. Selepas semua tenang dan sy pun bercerita ttg tujuan sy, lelaki tu mula menangis. Ahhh sudah, ni kenapa pulak menangis? Sambil teresak2 lelaki ini menerangkan yang orang yang sy cari itu adalah ibunya dan dialah satu2nya keluarga yang ibunya ada. Terkejut jugak sy. Mak cik tu cakap sebelum ni tidak mempunyai anak dan cuma mempunyai seorang cucu angkat perempuan. So dimana mak cik tu sekarang?......

10 comments:

  1. again cerita tak abes. hoh~

    ReplyDelete
  2. cuba terus terang...suspen nih~~kihkih

    ReplyDelete
  3. Xnak r jawab... Nak suh Encek santai yg sambung cte ni... Ce cite ce cite....

    ReplyDelete
  4. Laaa... tak abis lagi ke citer ni? Ada sambung lagi? Dia ni nak kena ni. sila abis kan cepat ye... Apa jadi kat nenek tu? Mana cucu angkat dia?

    ReplyDelete
  5. ala! suke r wat suspen.. haish ! grrr.... @.@
    sape name sebenar JSS ? haha

    ReplyDelete
  6. awak, ce abeskan cerite. mencik ngan die ni tau

    Miss Dill^^

    ReplyDelete
  7. ishhhh...kakct bubuh virus kat jugak kamu punya ni blog nih...(macam pandai).

    saja nak buat orang hangen kan.

    ReplyDelete
  8. zey - sorrryyy. tak cukup masa nak menghabiskannya..

    Cinta Zulaikha - suspens ke? macam cerita thriller pulak ye..

    ctmarqonah - nak citelah lepas ni...tunggu ye, tengah menaip.

    Siti Radz - masa jawap nisy tengah nak menghabiskan cerita tu...

    Yana - nama? jom bin santai bin sekejap. Boleh ke macam tu?

    Muhammad Burn - hahaha..bukan sengaja ye, memang tak cukup masa nak sambung..

    Miss Dill - sabar ye...memang nak habiskan citelah ni

    kak ct - hahaha..kalau bubuh virus bukan ke berjangkit jugak nnt. lepas ni mesti kak ct tak hangen punya...

    ReplyDelete
  9. suspend jer..heheh ok sambung2 ;)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails