JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, April 12, 2011

BIARKAN AKU BERSENDIRIAN

Kadangkala kita rasa kita kuat jika bersendirian. Kadangkala kita rasa kita tidak perlu meluahkan masalah kita kepada sesiapa. Kadangkala kita rasa berdua hanya menyusahkan saja. Betul ke? Sy rasa betul jika kena pada tempatnya….. 
Dulu semasa sy bekerja di Segamat, sy berjiran dengan sepasang suami isteri yang baru berkahwin. Dulunya rumah tu si suami yang duduk bersendirian, lepas kahwin, diorang duduk kat situ. Macam biasalah, sy hanya jumpa diorang hari minggu je, hari lain keluar pagi balik malam, so memang bayang2 pun susah nak nampak. Si isteri bekerja sebagai jururawat kat hospital Segamat manakala suaminya pulak kerja pemandu lori, so selalu outstation. Jaranglah mereka dapat bersama. Nak jadi cerita, setahun lepas tu mereka bercerai kerana si suami bukan setakat bawak lori, dengan orang2 pun dia bawak sekali. Suaminya kahwin lain di Thailand dan menetap di Kelantan, maka tinggallah si isteri tu dalam keadaan sugul dan sedih. Ada jugaklah saudara mara sahabat handai yang datang menenangkan dia dan menyuruh dia berpindah ke tempat lain untuk memulakan hidup baru, tapi dia enggan. Sejak daripada hari itu, sy lihat dia seperti biasa, menjalani kehidupan sebagai jururawat..macam tak ada apa2 yang berlaku. Selalu waktu balik kerja, sy pasti akan melihat dia sedang membersihkan laman rumah dia. Dia senyum, sy pun senyum…opsss, nampak sy cuba nak bagi semangat kat dia Tetapi kata orang, langit tidak selalu cerah, dalam bersendirian dia cuba mengumpul kekuatan dalam dan luaran mengharungi liku2 hidup sebagai seorang IT disitu, sesuatu yang tidak disangkanya berlaku......Errr next entry ye:-)

12 comments:

  1. alaa suke wat saspen ngehehe

    ye smtimes perlu mase tuk diri sndiri
    nak bersndrian

    kaloi suke...coz time ni laa kiter boleyh muhasabah diri

    ReplyDelete
  2. nurkaloi - trademark tu..mmg suka macam tu. Betul tu, banyak perkara boleh dilakukan bila bersendirian...

    Nini Hartini - cerita betul. Kalau yang ada cakap pasal kawan sy tu semua betul...cuma biasalah sy olah sikit2 supaya panjang sikit ceritanya..ahakss

    ReplyDelete
  3. pengalaman hidup mewarnai kehidupan kite :)

    Miss Dill^^

    ReplyDelete
  4. apa yg terjadi kat jiran awak tu.. cepat la sambung...

    *saya sangat suka spend masa sorang2 :)

    ReplyDelete
  5. larrr blh plak cont to next entry. tak santai arr mcm ni :P

    ReplyDelete
  6. dah tahu dah...wajib bersiri.

    perempuan oh perempuan
    kuat walau remuk redam hati di dalam
    hidup harus dia teruskan
    walau tahu cabaran demi cabaran
    menunggunya di hadapan

    senyumlah wahai....

    tunggu komen akan datang
    komen pun boleh bersiri gak apa! kahkahkah.

    ReplyDelete
  7. haishhh... ni yg x suka nie.. cerita tergantung!!

    hahahha~

    ReplyDelete
  8. Selalu taw wat cam 2.... Tgh dok saspen, tba2 to be continued..... Hehehehehe..... Pat sambung pat.....

    ReplyDelete
  9. salam

    ishhh suspen sungguh... bila next entry nya???

    ReplyDelete
  10. aiekkk..nape komen kakct tak kuar pulak..penat je komen...

    keluar at next entry kot...

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails