JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Thursday, March 10, 2011

TIBA-TIBA JE TERFIKIR

Check time sekarang. Yuppp dah pukul 4.05pm. Time untuk minum petang. Rasanya nasi ayam dengan limau ais tadi dah dalam proses metabolisma, so boleh diganti balik dengan goreng pisang + milo panas, dengan keadaan langit gelap nak hujan kat luar...perghhh sesuai sangat time mengisi perut. Sambil2 blogwalking tadi, macam-macam makanan rakan bloggers kita makan, ada yang makan nasi campur, ada yang tidur...opsss dia jawab sebelum tidur, ada yang makan mee goreng, ada yang makan kfc, ada yang makan roti dan macam2 lagi juadah. Sekali fikir, kita masih lagi mampu menikmati makanan di kala ini dan yang lebih baik lagi, kita mampu memilih apa yang kita nak makan...bukan di setengah2 negara yang hanya makan apa yang ada, itupun jika ADA, kalau tidak, ikat perutlah. So, moral of the story here is bayarlah zakat demi kepentingan kepada golongan yang benar2 memerlukan... opsss biskut bertemu marie, goreng pisang dah sampai :-)

12 comments:

  1. saje je tau pos gambar pisang goreng tuh!!

    ReplyDelete
  2. selalu pentingkan perut sendiri.. huhu.. kesian kat orang yg tak makan~ tp!! kena berusha utk dapatkan sesuap nasi, jangan mintak kesian je.

    ReplyDelete
  3. Wan Hafisah - Ehhh tau eehhh? Macam mana tahu?

    Farie - Betul tu, selagi ada kudrat yang diberikanNya, maka kenalah guna sehingga betul2 kita tidak mampu...

    ReplyDelete
  4. waaah . . bukan men lagi ye ! heheeh . . sedap tuh petang2 time sejuk makan pisang goreng yang panas2 . . hehhe . . . ^^V

    ReplyDelete
  5. sedapnye pisang goreng~

    balik kampung ni nak makan la~


    Miss Dill^^

    ReplyDelete
  6. Ehh... Dah tukar lagu b/ground ehh..

    Apsal lak lagu tu sedih je... Ada apa2 ke...?

    Ada jugak org yg ada rezeki, tp dibuang2... Baik sedekah, dapat jugak pahala... kan...

    ReplyDelete
  7. Untuk makan malam, awak makan apa pulak ek.. :)

    ReplyDelete
  8. Cik Michiko -sekali sekali, sebenarnya sy memang suka pun pisang goreng

    Miss Dill - Elok jugak tu, goreng banyak2 ye sebab kawan2 nak datang

    Jannah - terasa je, tak nak makan terus.

    Puan Kutu - siapa cakap pisang goreng tak sedap?

    Cik Azz - sementara je lagu tu, tengah cari lagu santai yang baru...

    Halen - I like too..:-)

    Siti Radz - Mkn malam kena tunggu malam lah...rasanya macam nak makan nasi kerabu jual kat pasar malam...

    ReplyDelete
  9. pisang goreng ok lagi jgn keledek ok...berdentum nanti.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails