JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, March 28, 2011

SKRIP 8808

Malam tu aku keseorangan. Malam tu aku tiada berteman. Malam itu malam Jumaat. Malam itu kawasan rumah aku blackout. Malam itu semua jiran aku balik kampung. Malam itu pak guard yang selalu meronda cuti. Malam itu prepaid handphone aku tak ada credit. Malam itu bunyi anjing menyalak menjadi2.Malam itu kedai 7 eleven pun kehabisan lilin. Malam itu cukup sepi. Malam itu cukup sunyi. Malam itu cukup menakutkan. Apakah yang terjadi pada ku pada malam itu?
Sebenarnya pada malam itu...pada malam itu aku...aku tiada dirumahku. Jadi tidak ada apa2 yang berlaku, tapi bukan itu yang ingin aku ceritakan..bukan..bukan. Ada yang lebih penting daripada itu.
Malam itu sewaktu dalam perjalanan balik kerumah, ada sesuatu yang me'numpang' sekali dalam keretaku. Maksud aku, benar2 me'numpang'. Tiba-tiba saja aku terasa kereta aku berat semacam...Macam sedang menaiki bukit. Tak berani aku nak pandang cermin pandang belakang, aku hanya memandu seberapa cepat yang boleh untuk sampai ke kawasan yang lebih terang tapi sepanjang jalan tiada satu kawasan pun yang terang walau sebatang lampu sekali pun. Aku cuba membaca ayat kursi kerana ustaz aku cakap syaitan cukup takut dengan ayat kursi, tapi malangnya aku tak tahu baca. Setakat Al Fatihah tu, aku masih gagah lagi.Semakin lama semakin meremang bulu roma aku. Bau harum dalam kereta semakin membuatkan aku teruja  menggigil satu badan. Dalam aku memandu tu, tiba-tiba di depan aku berdiri satu lembaga....
"Sudah-sudahlah tu Man. Aku tahulah kau baru beli kereta tapi takkanlah sampai nak tidur dalam kereta. Esok2 kan boleh drive lagi...hissss entah apa nak jadilah kau ni malam2 buta kat dalam kereta tu..."

9 comments:

  1. bestnye...

    keta baru. tdo situ :)

    Miss Dill^^

    ReplyDelete
  2. hantu koeng lerrrr.

    aku tertipu lagi

    JSSsssssssssssss!

    hamlau tol lah.

    ReplyDelete
  3. haha terti[u..igtkan cerita seram..btw santai sekejap disini..;)

    ReplyDelete
  4. memula baca tu siap rasa menyesal baca sebab menakutkan... tapi rupanya citer kelakar... hehehe:P

    ReplyDelete
  5. Miss Dill - agaknya kalau awk dapat kereta baru mesti macamtu kan...

    kak ct - laaaaa kak ct baca jugak ke? ingatkan malam2 kak ct dah tidur...

    Puan Kutu - idea spontan tadi...terjah aje, macam tulah jadinya

    Siti Radz - sy tahu awk tak suka cerita seram...

    ReplyDelete
  6. hahhahhahhha...ciss, apakah??? ngada2 plak saranya time bacan nih...kihkih

    ReplyDelete
  7. buat suspen jek lah cite ni...takut mngalahkan cite khurafat....hoho!...

    HANTU PUN PANDAI GUNA BAHASA ISYARAT LAH...

    ReplyDelete
  8. Alaaaaaa spoil laaaa... Bru saspen dok baca, tdo lam kete upenye.... Hehehehe....

    ReplyDelete
  9. cinta zulaikha - hahahaha..ni siapa yang ngada2 ni? yang tulis atau yang baca?

    odahone - ni baru intro..nnt ada sambungan yang banyak terkejut2...:-)

    ctmarqonah - spoiler ehh alaaaa ciannya dia..

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails