JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Friday, March 25, 2011

PERLUKAH KITA?

Ehsan Google
Semalam masa sy dok menonton siaran astro gala tv, tiba2 diorang dok menyiarkan cerita pasal miera liyana yang popular dengan cerita Kamilia Katrina yang kontroversi dengan pakaiannya yang menjojolkan mata mereka yang melihatnya. Dalam temu bual tu Miera mengatakan pakaian nya tu terus dipakai daripada pereka pakaiannya… dan dia dah pun memohon maaf secara terbuka bila di wawancara opssss kenapa pulak sy buat entry ni? Jarang sy buat entry pasal dunia hiburan ni…..kita ubah tajuk ye.
Rata-rata sy rasa kita boleh bahagikan cara pemakaian di Malaysia ni secara ringkas kepada 3 iaitu mereka yang memakai pakaian bertudung, mereka yang memakai pakaian yang biasa dan tidak menjolok mata dan mereka yang memakai pakaian yang menjolok mata. Kita ketepikan katogeri pertama dan kedua kerana bagi sy ianya tidak menimbulkan isu yang besar dari segi pemakaian je ye…kot? Persoalannya apakah keistimewaannya disebalik pakaian yang menjolok mata ini? Adakah kerana pakaiannya atau adakah kerana terdedahnya bahagian2 tertentu hasil seni pakaian itu atau ada sebab2 lain yang logic kenapa kita perlu memakai pakaian sebegitu? Function? Tema sesuatu Gala? Soalan ni sy tak boleh tanya kak ct, harus berdas2 dia keluar semua ayat2 power dia…. Berbaloi ke kita memakainya…sekurang2nya bila kita di dunia ni? Tepuk dada tanya selera…..
P/S : Sy baru tengok wawancara dengan Miera di Galaksi pulak, Miera cakap cuma nampak sikit je.. SIKIT JE?

12 comments:

  1. kadang2 orang bergaya sampai tak ingat dunia. nak cantik punya pasal

    Miss Dill^^

    ReplyDelete
  2. Miss Dill - ye..ye..ye..contohilah Miss Dill.

    ReplyDelete
  3. hmm...learn from mistakes....

    ReplyDelete
  4. alasan yg tak logik..kalo dah waktu mula2 pakai dah nampak gitu nape terus pakai?

    ReplyDelete
  5. uik. haha! saye ni tak reti berfesyen langsung~

    Miss Dill^^

    ReplyDelete
  6. pereka fesyen dye tersalah potong kain kot.. haha.. macam2 . huhu

    ReplyDelete
  7. adessss....mira neh budak lg...baru abes spm...kesian...tp memang kadang2 xphm manusia neh...suke pakai seksi...compem pakai seksi x selesa...tp snggup pakai...pelik2....

    ReplyDelete
  8. "apakah keistimewaannya disebalik pakaian yang menjolok mata ini?" <-- tak ada istimewanya pakaian macam tu. Malah nampak murahan :)

    ReplyDelete
  9. Allah...yang bertudung pun berpakaian seperti 'telanjang' inikan pulak yang tidak bertudung.

    malang sesiapa yang menjadi suaminya sebab yg privacy untuk suami pun telah dimata-matai.

    ntah. wallahua'alam. dosa woei..kita mengumpat dah ni.

    ReplyDelete
  10. saya pun tak taulah apa istimewanya pakai baju macam tu..
    nak tarik perhatian kot..
    nak cari pasangan mungkin?

    ReplyDelete
  11. Sikit je???? Kot dah terkeluar semua die blh ckp skit je???? Pas 2 yg dok mntk maaf kt public pasal pe??? Knp x mntk maaf pada PENCIPTA keindahan die 2???? Mereng la artis ni.....
    Ooooppppsssss ter'emo' plk....

    ReplyDelete
  12. ctmarqonah - tak pe, emo benda baik untuk kebaikan dibenarkan disini..ahakkss.

    Scha Ara - Emmm sy pun keliru sampai sekarang..

    kak ct - sy suka part privacy untuk suami telah dimata-matai...lain macam bunyi dia.

    Siti Radz - betul jugak tu..kalau macam tu punya jenis, mungkin materialnya ajelah kot...terlalu kebaratan. Ada banyak cara untuk dan design untuk mengikut tema malam gala tu... opsss macam fesyen designer pulak

    Nufaha - Rasanya sebab dia baru habis SPM lah dia kena lebih berhati2..dia punya bakat besar dalam industri seni, kalau daripada mula sudah banyak kontroversi...emmmm

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails