Wednesday, March 16, 2011

GEMURUH JIWAKU

Masa awal2 bersekolah menengah dulu…sy ni memang jenis cepat gemuruh. Maksudnya sy jenis pelajar yang takut untuk berdepan dengan orang ramai, sebab tu jika ada apa-apa pertandingan yang melibatkan kita terpaksa berdepan dengan orang ramai seperti pidato ke, bahas ke, berbalas pantun atau ucapan apa sekali pun, sy akan duduk ke belakang sekali menyorok daripada di calunkan atau mencalunkan diri untuk masuk pertandingan.......(intronya)
So, terjadilah pada satu hari, masa tu sy form 4 ( kira 3 tahun sy dapat melarikan diri tu daripada menjadi tumpuan ..ahakss ) adalah seorang kawan sy ni yg memang suka sakat sy mencalunkan sy menjadi Presiden Homeroom. Emmm homeroom tu macam beberapa pelajar di letakkan dalam satu kumpulan di bawah pengawasan seorang guru. Dia ni seorang pemidato sekolah, so bila dia calunkan sy, dia pun beritahulah kenapa dia pilih sy dan kenapa sy layak….Makk oiii, siapa yang tak percaya kalau pemidato cakap, nak jadi cerita..sy menang tanpa bertanding!! Pasal pidato dia punya pasal…. Jadinya, lepas sy dipilih, semua Presiden Homeroom yang dilantik ( adalah dalam 10 orang ) di minta untuk memberikan sedikit ucapan di pentas….hahahahaha. Tak payahlah sy ceritakan cerita selanjutnya, but ianya satu kenangan yang tak dapat sy lupakan sehingga kini.. 

7 comments:

  1. salam,

    saya pun ada darah gemuruh... tapi paling takleh tahan, zmn skola, mereka telah mencalonkan saya utk menjadi heroin dlm kelab drama skola... kekeke...

    ReplyDelete
  2. Gemuruh jiwa, tapi semangat membara...
    bagus, bagus...

    ReplyDelete
  3. hihi.. smpai skrg nie pun msh gemuruh ag.
    weee~ ;)

    ReplyDelete
  4. comel je.

    dulu mmg ade darah gemuruh.mase U penakot gile. tapi bile dah masuk maktab, ilang sume ni. tak sangka boleh slamber je buat presentation :)

    Miss Dill^^

    ReplyDelete
  5. Miss DIll - wahh sekarang dah petahlah ni..takut eden nak cakap lebih2.

    Nonoy - samalah kita..sebab tu sy tulis blog ni sebab kat blog mana org tahu kita gemuruh..:-)

    Achiq - hahahaa yang mana satu bagus?

    unknown girlz - yessss sy ada geng rupanya.

    My little diary - ooorrr heroin drama rupanya. Sy dulu masuk drama jugak tapi guna suara je..drama pentomin :-)

    ReplyDelete
  6. saya paling tak suka public speaking... sampai sekarang pun tak suka :)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails