Wednesday, March 9, 2011

DULU-DULU PUNYA CERITA

Sekarang ni kalau cakap pasal handphone, mesti setiap sorang tak kira yang dah bekerja, yang belajar dan budak2 pun ada handphone. Tak kiralah yang canggih macam Iphone tu ke atau yang hanya boleh hantar sms dan call je, still kita katogerikan sebagai handphone, kira semua mampu untuk memiliki handphone kerana ianya merupakan satu aset penting. 
Kalau masa mula2 dulu handphone diperkenalkan, siapa yang ada handphone mesti orang tu orang loaded...orang kaya sebab handphone masa tu mahal dan tak banyak jenis. Daripada yang seberat2 phone atur sehinggalah secanggih phone motorola, sony ericson dan nokia yang besar macam botol air tu. Ringtone masa tu pun ada 2,3 jenis je tapi kalau berdering, semua pakat tengok....:-)
So, apa handphone pertama anda? Sy punya? Handphone pertama yang sy beli adalah jenis panasonic 200 yang ada aerial terpacak macam statelite tu macam walkie talkie...nak simpan dalam poket seluar nanti orang confuse pulak apa benda besar2 kat dalam poket seluar tu...so, memanjanglah kena pegang. Masa tu kira handphone tu murah daripada jenis lain yang saiznya kecil sedikit dan bagusnya handphone tu, baling ke dinding pun tak rosak!!.... Kemudian sedikit demi sedikit pertukaran berlaku daripada nokia 8210 yang kecil sedikit tapi berat...sehinggaah sekarang. Apa cerita handphone anda?

7 comments:

  1. dah tk ingat cz dh byk kali tuko2....

    :)

    ReplyDelete
  2. cheknora - dah macam buat collection hphone sampai banyak kali tukar ni

    ReplyDelete
  3. tk serasi bsama laaa...tu yg tuko2
    heheheheh

    ReplyDelete
  4. henset dulu semua besar2..haha..x bole letak dlm poket.. skg nie mcm2 model ada..

    ReplyDelete
  5. sy mula2 gne fon cikai gak.. skrg ni pon masih cikai.. hehe.. sbb bagi sy fon utk kol, msg, dgr lagu je.. kalo mcm blackberry tu xminat laa...:)

    ReplyDelete
  6. h/phone pertama....Siemens rsenye.. heheeheh..mse 2 bru abes SPM... Excited sgt mse 2... =)

    ReplyDelete
  7. Handphone pertama saya tahun 1998, masa nak masuk Universiti. Uncle saya bagi phone Motorola. Kira canggih dah la masa tu. Lepas tu phone Alcatel sebab phone tu macam comel. Lepas tu pelbagai phone nokia dan satu phone sony ericsson. Skarang, setia dengan BlackBerry. Hehehe..

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails