JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, March 7, 2011

ADEGAN WAKTU MAKAN

Masa sy dok makan tadi…adalah satu pasangan ni bersama dengan seorang anaknya yang dalam lingkungan umur 1 tahun lebih tengah makan. Mula2 tu oklah, sebab makanan belum sampai lagi. Lepas makanan sampai, anak dia ni tak nak makan. Puas di pujuk oleh ibubapa dia, tak nak jugak makan. Kemudian si bapa ni bagilah satu injection kat peha budak ni menyebabkan budak tu menangis sekuat tidak dan mulalah adegan marah memarah antara si bapa dengan si ibu…ok, stop kat sini.

Topiknya sekarang situasi ini sy rasa selalu benar berlaku di mana-mana tidak kira masa dan tempat. Kadangkala apa yang kita lihat tak sama dengan apa yang sebenarnya berlaku. Mungkin anak dia memang selalu nakal, almaklumlah masih kecil lagi. Mungkin kedua ibubapa mempunyai tekanan dan masalah rumahtangga menyebabkan anak menjadi mangsa jika berlaku sedikit kesilapan…tapi yang menjadi persoalan, adalah masa dan tempat. Kenapa perlu berlaku di tempat khalayak ramai dan waktu orang makan? Mungkin kalau ada orang yang masih dapat mengawal perasaan dan kemarahan akan memendam dan kemudian me’nyettle’kannya di rumah atau tempat yang sedikit terasing daripada orang ramai….Kesabaran amat diperlukan disini.

5 comments:

  1. slm. sy pun bila letih, kurang sbr... huhu

    ReplyDelete
  2. Muhammad Burn - salam kembali. Rasanya letih tu pun salah satu punca jugak selain stress yang amat sangat...so apa anda buat untuk mengatasinya?

    ReplyDelete
  3. topimagine - wah..wah. Ini lain punya cara ni. Best of luck..:-)

    ReplyDelete
  4. x baik gaduh depan rezeki... kan? kan? kan?

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails