JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, February 22, 2011

TANDA AWAL ANDA JATUH CINTA

Jatuh cinta? Ahhh tak mungkin aku jatuh cinta…Betul ke aku jatuh cinta? Persoalan2 begini selalu bermain di minda anda. Macam mana anda nak tahu tanda2 awal yang anda sudah terjatuh cinta? Banyak sebenarnya tanda2 nya tapi kita ambil sebahagiannya saja…Mari kita lihat siapa yang kena!! Antara tanda2 awalnya adalah seperti:
1)Anda merasa seperti bertenaga dan aktif, seperti sesuatu yang baru dalam diri anda
2)Anda kerap tersenyum sendirian. Berangan jangan cakaplah..memang sentiasa berangan
3)Anda sentiasa ingin melihat dan berjumpa dengan dia. Kalau tak dapat jumpa, anda akan rasa resah dan gelabah macam tak tahu nak buat apa.
4)Tak ada nafsu nak makan. Kalau makan mesti nak cepat habis. Situasi ini kadangkala tak boleh pakai sebab ada orang nafsu makan dia kuat :-)
5)Susah nak tidur. Bila nak tidur asyik teringat..asyik terbayang.
6)Kalau anda dulu sorang rockers ke, brutal ke...tiba2 anda suka pada lagu yang sentimental rock, heavy metal tapi yang irama perlahan...kalau dulu minat scorpian, tiba2 boleh minat ana rafali.
7)Semua tentang dia anda nak tahu. Facebook ke, blog ke, no handphone ke, tinggal kat mana ke, minyak wangi apa ke...anda akan terasa bangga kalau dapat tahu latar belakang dia lebih daripada orang lain
8)Anda mula rasa sedikit cemburu kalau nampak dia bercakap dengan orang lain. Waktu ini oleh kerana belum ada sesiapa yang tahu perasaan anda, maka selalunya anda akan bercakap dengan bantal, kucing, anak patung @ teddy bear sebagai meluahkan apa yang anda rasa.
Cukuplah tu ye...tapi ini semua hanyalah tanda2 awal. Maksudnya masih boleh di 'rawat' jika anda rasa anda tidak mahu meneruskan perasaan itu. Cara merawatnya akan sy buat pada entry akan datang...ahaksss.....


7 comments:

  1. oh i banyak kali rasa cam tu..
    apakah?
    hehe.

    ReplyDelete
  2. wahhhh.... tanda2 awal sedang menyerang aku ke... huhu tidakkkkk...
    apa2 pun aku tetap senyum sendiri kalau teringat pada si dia... :)

    ReplyDelete
  3. ehemmm... awak jatuh cinta ngan siapa ni Encik Santai?

    ReplyDelete
  4. salam..huhu..sila rwt dgn segera Encik santai

    ReplyDelete
  5. salam..nk tauw mcm ne nk rawat pykit ne..

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails