Monday, February 14, 2011

RESPECT AZNIL HJ NAWAWI

Semasa sessi autograph
Entah macam mana dalam kata keletihan weekend ni, boleh pulak sy pergi bersantai ke kompleks PKNS dan SACC Mall Shah Alam. Saja je keluar nak cari makan-makan. Sy makan di tingkat 1 kedai makan Sri Geylang. Kat situ mee rebus dia memang hampir2 nak sama dengan mee rebus yang di jual di johor. Selain daripada tu ada jugak nasi lemak, soto dan jugak laksa. Di ruang legar PKNS tu pulak ada persembahan nyanyian opsss nasyid daripada UNIC. Kemudian di teruskan dengan ceramah mengenai perjuangan di Palestin. Memang menyedihkan dan menginsafkan dengan tayang videonya yang menyayat hati, tetapi kehadiran penonton dan pendengar ceramah tu pun memang menyedihkan jugak….
Selepas makan di PKNS, sy pun bertandang ke shopping complex sebelah iaitu SACC Mall. Daripada jauh lagi sy dah terdengar jeritan dan hilai ketawa daripada ruang legarnya. Rupa2nya ada ujibakat bagi rancangan Astro Tom-tom Bak. Sudah pastinya jeritan ketawa tu adalah dek telatah Pak Nil kita yang mengusik adik2 yang sedang diuji bakat. Ramai yang datang untuk uji bakat dan ada di antaranya memang berbakat. So sampailah satu ketika ada sorang adik ni naik ke pentas dan dia akan menunjukkan bakat menyanyi. So bila dia start nyanyi je..pergghh memang power dengan suara nyaring sampai semua audience bertepuk tangan…
Ramaikan yang dtg tgk ceramah:-)
tiba2 sampai rangkap ke dua, adik ni terkucil sedikit menyebakkan lepas tu nyanyian dia sumbang dan dia mula menangis di atas pentas. Pak Nil dengan pantas mengambil tisu dan mengelap tangisan adik ni sambil memujuk dan berbisik sesuatu. Pada mulanya sy ingatkan Pak Nil akan menyuruh adik ni beredar seperti adik2 yang lain yang tidak begitu berbakat tetapi sy silap. Rupa2nya dia menyuruh adik ni menyanyi sekali lagi sambil memberikan kata2 semangat dan anda tahu apa berlaku? Adik ni tidak menghampakan dan menyanyi dengan begitu baik sehingga semua audience berdiri dan bertepuk tangan. Suara dia memang power dan tinggi….!! Itulah kelebihan Aznil Hj Nawawi. Dalam memberikan jenaka spontan masih dapat memberikan motivasi dan semangat kepada adik2 yang menyertai rancangan itu. Sy memang respect Pak Nil …bukan masa audition tu, tetapi sejak dari dulu lagi.

3 comments:

  1. salam

    lihatkan telatah pak nil melayan kerena anak2 dlm rancangan beliau, pak nil memang suka kanak2.

    bagus tu buat calon suami.

    oiii kak ct...ilang akal ke???

    ReplyDelete
  2. respect dia untuk yang baikbaik.sukaa.

    ReplyDelete
  3. fda pon minat paknil gak!

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails