JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Saturday, February 19, 2011

JOGGING ATAU SITTING?

Nampak tak cuaca yang cukup cantik untuk jog?

Cuaca hari ini cukup cantik. Mendung-mendung suam. Elok jugak rasanya kalau hari ni buat senaman ringan2.  Lagipun dah lama benar sy tak berjogging atau bermain futsal dengan budak-budak sekolah kat taman kawasan perumahan rumah sy ni. So, apa lagi, capai kunci kereta dan terus ke salah satu taman yang berdekatan dengan rumah sy dan sesampainya di sana, adalah beeberapa orang budak2 futsal sedang berlatih sepak sana sepak sini. Tengok orang berjogging…opsss berjalan-jalan ramai jugak. So sy rasa berjogging lebih baik. Kasut sukan memang dah sentiasa stand by kat belakang bonet kereta sy. So sy ambik kasut sukan sy lalu sy bawak dan duduk di satu kerusi sambil melihat cuaca seakan-akan mula hendak panas balik, emmm baik buat warm up dululah..Karang lari tengah2 panas, hitam pulak kulit sy ni…so dalam dok sy buat warm up..ada satu bau yang cukup enak menusuk masuk ke rongga hidung sy. Goreng pisang!! Perghhh mengancam sungguh bau dia. Tengok punya tengok, kat seberang jalan ada orang jual goreng pisang…apa lagi, sy teruslah pergi ke sana dan beli…perghh memang crispy dan sedap betul goreng pisang tu…
Akhirnya petang tu sy hanya melihat orang berjogging sambil duduk di kerusi dan menikmati goreng pisang serta air kelapa muda.

4 comments:

  1. assalamualaikum
    shalawat atas Nabi SAW

    dua-dua pun boleh. asal jangan dating.

    bayangkan kena piat macam iklan..'kat rumahkan ada internet'. keh keh keh.

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan...dtg singgah sini
    blog yang menarik!

    hehehe...saya pun dah lama tak jogging~

    ReplyDelete
  3. isy isy isy... Heheeheh... last2 tgk je org jogging... Hehehe...

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails