Thursday, February 10, 2011

CONTEST PICTURE HITAM PUTIH PALING COOL

Ceritanya
Bila cakap pasal hitam putih ni sy mesti teringat tv dulu2 yang warnanya hitam putih. Sy berkesempatan untuk menonton rancangan-rancangan tv dalam warna hitam putih dan mungkin ada jugak di antara anda yang pernah mengalami zaman tu dan mungkin jugak tidak. Masa tu era tv berwarna baru nak bermula dan untuk memiliki tv warna adalah sangat mahal. Sy masih ingat, untuk tidak merasa ketara sangat, ada screen berwarna yang dijual dan diletakkan di depan cermin tv agar gambar kelihatan berwarna warni, macam screen protector di monitor pc kita cuma ianya berwarna warni agar gambar hitam putih tv menjadi berwarna...Tv pun masa tu bukan nipis macam sekarang, siap ada penutup sekali macam curtain kat panggung wayang... peti suara kiri kanan, pemutar siaran yang macam talipon pusing tu siap bunyi ketik2 lagi..suara pun adjust pakai pusing button macam pemutar dapur gas, mana ada pakai remote. Sebab tu orang dulu tak ada gaduh2 nak tengok siaran mana sebab malas nak pergi kat tv nak pusing2 channel dan lagipun dulu mana ada banyak siaran. TV1 dan TV2...Masa tu sy tinggal kat JB, so dapatlah jugak 2 rancangan  daripada Singapura. Cerita2 P Ramlee pun hampir kesemunya dalam bentuk hitam putih kecuali cerita Hang Tuah yang telah di edit.
Disebalik ceritanya
Entry ni adalah khas untuk contest yang dianjurkan oleh Cik Siti Fatimah kita  yang cute dan lebih mencutekan lagi keadaan ini, sy telah di tag oleh 2 orang iaitu Cik Siti Radzlianda dan Cik Norul, 2 sahabat yang tak pernah penat dalam mengejar cita-cita dan impian mereka. Jika sy mendapat hadiahnya yang bernilai RM100, maka sy akan bahagikan hadiah itu kepada Cik Siti dan Cik Norul kita. Sempena dengan contest ini jugak, sy telah menge'tag' mereka dibawah ini kerana sewaktu sy blogwalking, sy dapati blog diorang masih mempunyai follower yang sedikit, so mungkin dengan tag dan menyertai contest ini akan menambahkan bilangan follower blog diorang. So untuk diorang, all the best.

( P/S : Bila di lihat sekali imbas pada syarat2 contest tu, tak ada dinyatakan kita perlu meletakkan gambar hitam putih, jadi sebab tulah sy tidak meletakkannya :-) )

2 comments:

  1. Waah... Letak nama penuh kita lagi... Hehehe... Betul ke kalau menang nak bagi kat saya ngan Norul? Ish, terharunya.. :)

    ReplyDelete
  2. salam ;) hye..ala kena letak gambar la :(

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails