JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, February 28, 2011

BILA POKOK BERBUAH PULA

Salah satu pokok lada yang sy tanam
Pokok2 bunga sy dah pun mencapai usia tuanya menyebabkan sy terpaksa menyemai balik pokok2 bunga..so untuk 2,3 bulan ni memang tak adalah pokok yang mengeluarkan bunga, tetapi sebelum sy semai balik pokok2 bunga, sy adalah tanam pokok2 yang berbuah …ahaksss. Masa tu memang tak tahu sy nak tanam apa, so sy fikir, tanam ajelah pokok lada, tomato, tembikai dan sejenisnya…mana tahu dapat hasilnya, tak payahlah beli sayuran yang dah mahal…so diam tak diam, sampailah masanya pokok2 lada sy dulu yang berbuah…satu pokok tu adalah dalam 30 batang lada..Perghhh siap boleh jual pulak kat market. Pokok tomato dengan tembikai masih belum lagi menunggu masa. Harap2 menjadi...:-)

2 comments:

  1. baguslah tu. kalau nak buat sambal belacan memalam buta pun leh petik je tapi jgn main rentap..pokok tu pun bernyawa. ko ingat ko ke aje nak tido. kenalah shalawat & assalam. kat dia.

    ha ni satu lagi..kamu jimat kat beli cili...kamu peghabeh kat benda keluar asap berbunga-bunga...takde maknenya.

    aiii la kak ct...pepagi dah membebel...tertelan CD agaknya..kuikuikui (apalah pulak itu perkataan)

    ReplyDelete
  2. haha...opss sy nak pi tandas sekejap, nanti sy sambung gelak ye kak ct... Ni CD apa yang kak ct tertelan ni, lain macam dia punya lagu?

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails