Friday, February 18, 2011

AKU NAK MASUK BLOGLIST ATOK!


Ceritanya
Kalau sebut pasal Atok ni, pasti kita akan teringat kepada datuk2 dan nenek2 kita serta segala petua2 dan pantang larangnya. Pelbagai cara dan petua yang ada dan kadangkala berkesan dalam menyelesaikan masalah2 yang kita hadapi dalam dunia yang serba canggih dan moden ini. Kata orang, tiada dulu tiadalah sekarang. Generasi berganti generasi tapi kita harus ingat daripada mana kita berasal. Kadangkala, kita sendiri lupa siapa nama datuk kita, siapa nama nenek kita. Belum lagi sepupu sepapat sepipit kita yang mungkin ramai. Bila ada kenduri kendara, bila ada saudara yang dok bercerita si anu dan si polan, kita hanya mengangguk saja tapi dalam hati langsung tak tahu siapa yang mereka ceritakan. Walau dimana bumi dipijak, disitu langit ku junjung. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri...Biar masa terus beredar, biar usia bertukar ganti, namun berbanggalah dengan siapa diri kamu dan dari mana asalmu.
Di sebalik cerita
Entry ni sebenarnya khas untuk blog peTUA KITA semua yang mengadakan entry khas agar blog anda ter masuk dalam blog list. Bukan senang sebenarnya nak masuk dalam blog list sesebuah blog. Katanya nak dalam 50 blog saja, setakat yang ni yang sy nampak, baru ada 25 blog..So anda boleh mencuba.

9 comments:

  1. salam,

    semoga persahabatan antara atuk dan cucu2 mereka (kita lah) kekal selamanya... amin

    cite bab sepupu sepapat.... bila ada acc fesbuk, terkejut badak kejap... berdozen2 saya punya sepupu rupa2nya... hahaha... yg duduk sabah pun ada... ishhh... bangga jugak bila ramai sedara, tapi tak pernah bersua muka... hanya kenal melalui social network...

    p/s: jgn2 kita berdua ni pun sepupu sepipit tak? just kiddin' hehe

    ReplyDelete
  2. My Little Diary - Itulah kisah zaman sekarang. Segala bentuk komunikasi tak macam dulu. Nak kenal, balik kampung atau ke rumah saudara mara. Sekarang, cuma tru handphone atau internet je..

    p/s: Mungkin juga. sebelah mak punya sepupu punya atok punya bapak punya mak cik... emmm tu dah kira pangkat apa ye? Mana tahukan...Tinggal kat subang pulak tu...:-)

    ReplyDelete
  3. hahaha.. jadi cucu kesayangan atok ke..

    ReplyDelete
  4. Cekodok - gitulah gamaknya. Nak jadi cucu kesayangan kena ikut syarat dialah.

    ReplyDelete
  5. salam,
    hah!!! org segamat ye... mak kita org batu pahat... hahahaha...kot2 kena mengena dgn nenek tiri... :p

    ReplyDelete
  6. My Little Diary - nak dekat tu, kita memang ada nenek tiri....jeng..jeng..jeng

    ReplyDelete
  7. Semua nak masuk kat dalam bloglist blogger popular..

    Dapat tumpang glemerpun jadi la. ya tak... hehe..

    ReplyDelete
  8. Cik Azz - tumpang glemer? Tak adalah sampai macam tu..kalau nak glemer baik masuk yang bro ben punya, lagi gempak...cuma nak masuk dalam blog list..memperkenalkan blog kita yang kerdil ni.. ahaksss...

    ReplyDelete
  9. tq sbb join bloglist atok..maaf lmbt ye...sbb atok sibuk..huhhu

    atok masukkan blog cucu dlm bloglist ke 2..

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails