Monday, January 24, 2011

TAMBAH PENDAPATAN DALAM BLOG

Sy nak share sikit bagaimana anda boleh menambah pendapatan anda selain daripada cara PayPerClick Nuffnang iaitu dengan join affiliate program. Maksudnya anda menjadi agen kepada program yang menjalankan perniagaan mereka melalui internet mahupun tidak. Sebagai contohlah ye, anda mendaftar dan menjadi agen OneDropPerfume ( bagi promosi free je kat OneDropPerfume ) dan kemudian anda meletakkan banner mereka di blog anda. Jika ada sesiapa yang melakukan urusan pembelian barangan mereka melalui blog anda, maka anda mendapat komisen 20% sehingga 75% daripada jualan tersebut. Cara ini berlainan dengan iklan Nuff kerana iklan Nuff dibayar mengikut klik tapi cara ini mengikut jualan sebenar, susah tapi sekali dapat memang berbaloi...ahaksss.
Sebab itu bagi mereka yang dah otai-otai, kita akan perhatikan di blog mereka ada banner2 perniagaan yang di letakkan di sudut2 tertentu.
Apa yang perlu anda lakukan? Pergi kat Google dan just taip affiliate di Malaysia, dari situ banyak program2 affiliate yang ada dan anda jangan tamak, just join 2 atau 3 je pun dah cukup ( Tapi kalau boleh cari yang harga jualan dia mahal sikit :-) )Daftar dan kemudian copy banner dan letakkan dalam blog anda. Itu aje. Mudahkan?

3 comments:

  1. status glitterati nuffnang tak hilang ke?
    :))

    ReplyDelete
  2. Nuff dengan affiliate 2 jenis pendapatan yang berbeza. Nuff ialah iklan berbayar sama macam mangga ads, ys dan seumpamanya. Affiliate ialah agen jualan. So kalau kita tgk kat mana2 blog yang popular, sure tak satu, dua mesti diorang ada join affiliate program.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails