Wednesday, January 19, 2011

PERNAHKAH ANDA TERFIKIR?

On the way balik ke rumah tadi, sy singgah sekejap di sebuah pasar segar untuk membeli barang2 basah dan kemudian sy terlihat sorang anak sedang memimpin ibunya ke pasar segar tersebut.  Sebelum masuk ke pasar segar tu si anak menyuruh ibunya menunggu diluar sementara dia masuk untuk membeli barang2 , tetapi si ibu seperti ingin mengikut anaknya masuk ke dalam. Anaknya bertegas dan memarahi ibunya ( walau dengan nada perlahan ) menyuruh si ibu menunggu di luar kerana jika si ibu masuk pasti akan menyusahkannya…..Ok stop disini.
Apakah realitinya disini? Seorang anak yang sedikit kurang ajar kerana memarahi ibunya tapi masih menjaganya dan si ibu yang sedikit degil kerana masih mahu masuk ke pasar segar walaupun telah di tegah oleh anaknya kerana takut ibunya akan menimbulkan kesusahan. Kata orang, ibu dapat menjaga 10 orang anak tetapi 10 orang anak belum tentu dapat menjaga seorang ibu. Kadangkala bila kita melihat seorang ibu tua yang sedang keseorangan membuatkan kita terfikir, apakah yang akan terjadi kepada kita pada hari tua kita nanti… pernah anda terfikir?
So esok adalah Hari Thaipusam. Selamat bercuti kepada mereka yang bekerja di Selangor, N Sembilan,KL, Putrajaya dan Johor dan selamat menyambut Hari Thaipusam.

2 comments:

  1. itu bahagian ibu tua tu... bahagian kita pulak nanti tak tau macam mana... memanglah seorang ibu tu boleh menjaga seorang anak... kalau anak degil, boleh marah tak derhaka... kalau fayd tak nak bagi fda tgk detective conan, fda leh merajuk... tp fayd takleh marah fda... hehehhe...

    ReplyDelete
  2. mudah-mudahan saya tidak akan mnyusahkan anak-anak di hari tua saya...Amin!

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails