JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Monday, January 3, 2011

KENANGAN ZAMAN SEKOLAH RENDAH

Sekolah sudah pun bermula pada hari ini bagi setengah2 negeri dan jugak murid2 darjah 1 bagi orientasi. Banyak ragam dapat kita lihat di sekolah2, ada yang ok, ada yang excited, ada yang menangis nak balik dan ada yang tak nak balik pun ada. Semua tu dapat kita lihat pada mereka yang baru memulakan zaman persekolahan darjah 1...Teringat sy pada masa mula2 sy memulakan persekolahan dimana pada hari pertama, arwah ayah sy menghantar sy dan menunggu hingga 2 jam untuk melihat keadaan sy...Oleh kerana sy dah biasa dengan keadaan persekolahan, maka arwah ayah tak adalah menunggu sehingga habis sekolah dan sy balik menaiki bas bersama2 beberapa orang murid yang lebih senior tapi tinggal berdekatan dengan rumah sy. Oleh kerana sy duduk di bandar, maka kena bangun pagi dan menaiki bas se awal pukul 6.15 pagi kerana kawasan tempat tinggal kami merupakan destinasi pertama bas sekolah tersebut. Bila bangun tu, mestilah liat betul sebab pukul 5.30 pagi dah kena bangun. Masa tu mana ada water heater, so kenalah mandi air sejuk. Sy masa tu mandi dah macam cerita P Ramlee dalam seniman bujang Lapok cuma sy mandi basah lah jugak tapi cuma basah kepala je..badan tak basah!! yelah kalau mandi sy cuma tunduk aje, jadi kena cuma bahagian kepala jelah :-).. Walau apapun, kenangan dulu2 memang sukar untuk kita lupakan.

4 comments:

  1. huhu mmg payah nak bangun pagi n wajib termenung dulu nengok air yang sejuk sebelum mandi..tuh pasai kena bangun awal pagi supaya tak lewat g skull

    ReplyDelete
  2. mmg byk kenangan mase mula2 sekolah dulu..excited sgt sbb dpt pergi sekolah,dpt ramai kwn2 padahal mase tu 1st time,x pernah pergi tadika pn.
    dan yg paling sy ingat nk pergi/balik sekolah sendiri. xmahu ayah hantar..hehe..semangat betul masa tue...hehehe..

    ReplyDelete
  3. zaman sekolah memang zaman paling seronokkan? takde duit leh mintak... malas leh ponteng... sekarang bila dah keje, jangan harap leh macam tu sume

    ReplyDelete
  4. betul2. bila ingat balik rindu sgt² zaman sekolah dulu. huhu.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails