Monday, January 24, 2011

BLOGGING BUANG MASA?

Bila di tanya 100 orang yang TIDAK MEMPUNYAI BLOG dan TIDAK BERBLOGGING, mereka akan menjawab blogging hanya membuang masa. Jika ditanya 100 orang yang MEMPUNYAI BLOG dan BERBLOGGING, mereka akan berkata blogging mengisi masa lapang. So yang mana benar? Sebenarnya kedua-duanya betul kerana kedua-duanya mempunyai situasi yang berbeza. Bagi mereka yang tidak mempunyai blog pasti akan merasakan bahwa dengan menulis, meluahkan dan bercerita akan hanya membuang masa tanpa ada tujuan, lebih baik mereka berjalan-jalan atau melakukan aktiviti lain yang pada mereka lebih baik daripada berblogging. Bagi yang ada blog, berblogging merupakan salah satu cara untuk bercerita apa saja disamping dapat menambah pengetahuan serta informasi dan dengan entry-entry daripada bloggers lain. Anda jugak berblogging untuk mendapat pendapatan sampingan, malah ada yang menjadikan blogging ini sebagai sumber pendapatan utama mereka kerana ada diantara mereka sudah mendapat pendapatan mencecah RM12,000 sebulan. Banyakkan? 
Walau apa pun, setiap blog yang dihasilkan mempunyai keistimewaan dan tujuan masing-masing kerana blog adalah satu yang cukup universal. Anda yang menulis, anda yang menentukan hala tuju blog anda. Betul ke?

10 comments:

  1. betul lah tu. hanya kita sendiri yang tahu ke mana arah ingin dituju..

    ReplyDelete
  2. Cikgu Tie setuju dengan berblog untuk mengisi masa lapang.

    ReplyDelete
  3. bagi sy, bloggin hanya utk isi masa lapang. mmg kadang² boring tapi kadang² tak.

    ReplyDelete
  4. ummiarissa - so nak tanya apa hala tuju ummiarissa?
    cikgu tie - cikgu mesti banyak idea bila ada masa lapang ni...:-)
    noraim - ehhh ada masa boring jugak? mesti masa tak ada idea ni :-)

    ReplyDelete
  5. Ya betul tu... Berblogging sambil membaca entry kawan2 bloggers lg baik dari melepak depan shopping complex... Duitpun tak banyak habis.. hehe...

    ReplyDelete
  6. Lain org lain la pendpt & pdangan.
    terpulang la kan...

    ReplyDelete
  7. ~Kak Azz ~ tang duit tak banyak habis tu yang penting tu :-)
    !!@Nim!! - emmm pendapat anda?

    ReplyDelete
  8. hala tuju saya jalan je ke depan jangan berpatah balik ke belakang,biarpun ada onak duri di hadapan...teruskan perjuangan....santai je..

    ReplyDelete
  9. kepuasan dari berblogging tu lebih diutamakan..=)

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails