Thursday, December 16, 2010

ANTARA DUA PILIHAN

Nak cakap salah, tak cakap pun salah. Pening jugak bila memikirkan situasi yang berlaku kepada sy sekarang ni. Kalau cakap nanti orang kata kita ni berbohonglah, saja nak menyakatlah, tapi kalau tak cakap pun sama jugak, nanti kita jugak yang kena marah. Bak kata pepatah, nak di buang mati mak, nak ditelan mati bapak..kalau kemam, mati dua-dua sekali. Sejak sy menulis entry ni, sy asyik berfikir perlu atau tidak untuk sy berterus terang…perlu ke sy bercakap benar.  Macam mana kalau sy berkata benar nanti, orang akan marah dan @$%^#* saya? Tidak ke haru dibuatnya. Yang susah saya, yang menyusahkan pun saya, yang tersusah saya dan yang disusahkan pun saya…pendekata, susah benar keadaan sy tatkala ini…( bahasa tu ). Tapi sampai bila perlu kita simpan? Sampai bila nak tahan semua perkara sorang2…nak tak nak, kena jugak sy beritahu. Orang2 tua pun masa kita masih kecil ada berpesan, jujur pada semua orang, berani kerana benar…Oleh itu, sy nekad. Apa nak jadi, jadilah..sy akan beritahu jugak kepada anda semua…..sebenarnya sy memang tengah blurr sekarang ni. Tak tahu nak nak buat entry apa.

1 comment:

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails