JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Thursday, November 11, 2010

DARI MANA DATANGNYA SUARA ITU

Hampir setiap malam bunyi2 yang kurang enak sentiasa kedengaran daripada luar rumah Bella. Sudah berkali jugak Bella ajukan perkara ini kepada suaminya Badrul namun dia hanya buat tak endah dan mengatakan itu semua hanya igauan dan khayalan Bella.
“Betul Bang. Bella tak tipu. Bunyi tu memang betul2 datang dari luar rumah kita.” Bella membuka cerita kepada suaminya pada satu petang di halaman rumah mereka yang terletak di tepi pantai Port Dickson.
“Awak ni Bella…cerita lain tak ada. Asyik dengan cerita pasal bunyi2 yang awak dengar tu. Entah2 bunyi tu datang daripada orang yang tengah bersiap2 nak ke laut ke, ada yang buat unggun api ke kat tepi pantai, mana kita tahu..” Badrul cuba menenangkan Bella yang jelas risau dengan situasi.
“Bunyi nya tak macam tu bang. Macam bunyi suara orang mengilai…tapi nak kata suara perempuan pun tidak, suara lelaki pun tidak…tapi memang menakutkanlah bang bunyi suara tu..Yang peliknya, ada malam yang ada, dan ada malam yang tak ada” Bella menerangkan kepada Badrul.
“Pukul berapa selalu awak dengar bunyi2 macam tu? “
“Tak tentu bang. Kadang2 pukul 11, kadang sampai pukul 12 pun ada….eee suara dia semacam je Bang”
“Awk tahu ke darimana bunyi tu datang?” Badrul mula terasa berminat dengan cerita seram Bella.
“Tulah…saya takut nak bukak tingkap, nanti mana tahu tiba2 benda tu terus terjah saya kat tingkap, pengsan saya nanti…..tapi bunyi tu macam datang dari pokok besar belakang rumah kita tu…”
“Hisssshhh awak ni ada2 aje” Badrul mula terasa seram sedikit dengan cerita Bella
“Malam ni kalau boleh abang tak payahlah pergi berkaraoke dengan kawan abang…temankan Bella. Tiap2 malam abang berkaraoke dengan kawan abang….eeeerrrr selalu abang berkaraoke dekat mana ye?”
“Dekat belakang hotel tulah…kira belakang rumah kita ni jugak…selalu kitaorang nyanyi kat bawah pokok besar tu…”
Sejak daripada hari itu, Bella tidak lagi takut dengan suara mengilai yang datang dari belakang rumah membuatkan Badrul hairan seketika…….

4 comments:

  1. conclusion cite ni..
    itu suara badrul la ye???

    ReplyDelete
  2. lovetotauke - yaa betul!!
    kakchik@ella - thank you. appreciate that
    my little diary - tq...spontan buat cite tu..nnt su singgah balas

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails