JOMSANTAISEKEJAP FOLLOWERS

Tuesday, November 2, 2010

BUKAN ITU KEMAHUANKU

“Semalam kemana?” Daniel bertanya pendek.
“Kenapa you nak tahu? Bukan ke you kata dulu I boleh pergi kemana saja yang I suka?” Mimi membentak perlahan sambil memalingkan mukanya ke sudut jendela melantun jauh tanpa arah tujuan.
“Memang I ada cakap macam tu, tapi setidak-tidaknya you kenalah beritahu I sebab I ni kan suami you. Kalau apa-apa yang terjadi kat you, apa I nak jawab kat parents you dan I nanti…” Daniel jelas risau dengan apa yang berlaku.
“You kahwin dengan I bukan atas dasar cinta. I pun kahwin dengan you pun sebab terpaksa. Keluarga kita yang jodohkan kita sejak kecil. You sendiri dah ada kekasih hati, si Nina tu… so, what’s the big deal kalau I beritahu atau tidak.” Mimi masih dengan pendiriannya. Kelihatan sedikit kaca-kaca air mula bergenang di matanya namun masih mampu dia bertahan daripada mengalir ke pipinya.
“I faham dan tahu hakikatnya yang kita memang berkahwin atas dasar pilihan keluarga dan bukan kehendak kita…tapi itu dulu Mi. Sekarang ni I dah mula rasa saaa…..”
“What!! What!! Sayang…you nak cakap yang you dah mula rasa sayang? Eeeee jijik I mendengarnya. Apa you cakap ni? Sejak bila pulak dalam kamus hidup you tu you pernah ada sayang pada perempuan? You kahwin dengan I, you bermalam kat rumah Nina…itu yang you kata sayang? What the h*** are you talking about” Mimi mula rimas dengan situasi mereka. Rimas dengan hidup kepura-puraan, rimas dengan lakunan mereka yang semakin berderai…
“You jangan salah faham. Nina tu memang kekasih I tapi hakikatnya you adalah isteri I yang sah..” Daniel masih cuba memujuk Mimi yang jelas bengang dengan perangai Daniel yang tidak berubah.
“You dah melampau…(sambil memukul-mukul Daniel ) Selama ni you cakap you nak berubah, you dah insaf, tapi you masih dengan perangai lama you. Bukan I tak tahu. Baju you tu penuh dengan bau perfume siapa pun I tak tahu. Tiap2 malam you keluar dengan betina mana you jumpa. You ingat I boleh percaya dengan cakap2 you? Haahhhhh ( sambil menampar-nampar Daniel sekuat hatinya )…….”
“CUT!!!!!!! Apa ni? Kenapa awk pukul dia. Bila masa pulak skrip ada cakap keluar dengan betina lain ni?
“Opssss sorry boss…. Sy semalam gaduh dengan husband…terbawak2 pulak kat sini…( sambil berlalu pergi tersipu-sipu )

2 comments:

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails