Tuesday, November 9, 2010

BERAKHIR FAMILY DAY..KEMBALI ONLINE

Nampak tak angin bertiup.. memang syahdu.

Setelah beberapa hari berada di Selesa Beach Resort, Port Dickson dengan pelbagai aktiviti Hari Keluarga dan acara-acara lain, akhirnya kembali ke Shah Alam dan menjalani tugas dan kehidupan seharian seperti biasa. Yang pentingnya dapat kembali menge’post’ entry dan blogwalking kerana line internet DIGI di Port Dickson memang teruk. So, serba sedikit sy ceritakanlah keadaan sepanjang Hari Keluarga di sana. Cuaca di Port Dickson memang baik dengan angin sentiasa bertiup kencang walaupun hari panas, kalau anda membawa sekeluarga ke pantai Port Dickson masa cuti sekolah ni pun memang berbaloi kerana cuaca tidak hujan dan sentiasa berangin. Dalam acara-acara yang di adakan dalam Family day pada hari pertama ini termasuklah acara telematch untuk anak2, telematch utk ibubapa, futsal,tarik-tali dan juga bolatampar. Suasana sebegini memang jarang kita dapati kecuali Family Day atau Family Gathering, dimana anak2 dan parents bertegur sapa mengeratkan siratullrahim. Bagi yang nak lepas gian mandi manda di pantai dengan alunan ombak serta ‘sunburn’, pasti akan jugak mencuba ‘banana boat’ yang membuatkan anda kecut perut dengan lantunan sana sini dipukul ombak. Lepas dah penat mandi pantai, ada jugak yang sambung mandi kat pool di hotel Selesa  Beach Resort ni, pendekata, mandi..mandi..mandi. Pelbagai kerenah serta aksi2 lucu dapat kita lihat di sana sini.
Semasa pendaftaran Family Day
Acara penutup Family day apa lagi kalau tidak Dinner dan Gala Night yang bertemakan ocean blue.  Pelbagai acara di adakan sempena Gala Night itu termasuk lucky draw, baby lelaki dan perempuan paling bergaya kot…, kanak-kanak lelaki dan perempuan yang paling bergaya mengikut tema malam itu, persembahan karaoke dan jugak persembahan artis undangan iaitu Isma Alif dan rakannya daripada drama Gerak Khas. Makanan tak payah cakaplah, memang banyak pilihan dan boleh tahan sedap.
Sebelum Telematch bermula
Bercakap pasal malan malam, masa malam pertama sy berada disana bersama dengan keluarga dan beberapa orang committe Family Day, tak banyak aktiviti yang dilakukan selain daripada berjalan2 sambil survey dan makan malam. Kami makan di restoran tepi pantai Regency Beach Resort yang terletak bersebelahan dengan Selesa Beach Resort. Ikut cerita pada asalnya kedua2 hotel adalah sama tapi kemudian ada pihak yang ingin membeli sebahagian saja hotel dan jadilah Selesa Beach Resort… Bila cakap makan malam di restoran kat “tepi hotel”, maka harganya pun kena tempias harga hotel jugaklah. Harga sepinggan lamb chop RM39, manakala Fish & Chip dalam RM23. Sy order nasi goreng kampong berharga RM13….siap ada service tax 20% dan government tax 10% lagi… tapi satu je yang best. Makanan dia memang sedap, kira berbaloi dengan harganya :-)
Ismal Alif dan Deen Maidin
Persembahan malam penutup Family Day juga menampilkan banyak bakat2 baru tidak kira pasangan suami isteri mahupun yang bujang. Lawak bersantai Isma Alif jugak banyak mencuit mereka yang berada disitu disamping beliau sendiri menyanyikan beberapa lagu seperti Ghazal Untuk Rabiah, Kopi Dangdut, Ratnaku dan lain-lain....So, harap2 tahun depan ada lagi Family Day.... Anyway, tujuan asal Family Day untuk merapatkan siratulrahim antara keluarga2 dan juga sesama staff syarikat disamping melepaskan kepenatan dan tension seharian bekerja...so kita enjoy.

4 comments:

  1. bestnya family day. makan2 tu yg paling best tu. huhu :D

    ReplyDelete
  2. wah...wah..pasal makan no 1...tapi memang tu lah yang sedap...buffet lagi.

    ReplyDelete
  3. SERONOK..KITA ENJOY..Niepun tak sabar dah nak cuti raya aji..klik kpung kito

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails