Sunday, October 24, 2010

BLACKOUT

Bila cakap pasal blackout ni pasti semua akan terbayangkan tentang kegelapan. Bila cakap pasal kegelapan mesti berkait dengan ketiadaan letrik .Bila tiada letrik, kita akan terbayangkan pasal kepanasan sebab tiada kipas, kebosanan sebab tiada siaran boleh dilihat. Kadangkala bila blackoujt ni jugak, banyak pulak idea2 yang datang untuk kita taip. Masa tulah kita boleh tengok cahaya bulan ( kalau adalah), masa tu kita boleh dengar keheningan malam yang sunyi, boleh menenangkan jiwa seketika...semuanya terasa senyap dan aman. Cuba bayangkan tiba-tiba letrik datang balik, mulalah balik dengan riuh rendahnya dengan bunyi television atau radio, kipas berpusing dan macam2 lagi. Berbeza sama sekali bila waktu blackout tadi.
Bila cakap pasal blackout ni teringat saya semasa kejadian blackout satu malaysia yang memakan masa berjam-jam kerana masalah teknikal di stesen janakuasa paka di Terengganu. Memang teruk masa tu sebab banyak office tutup dan tidur malam pun bukak pintu...tapi sekarang ni bila ada masalah, tak sampai 1 jam dah settle....lega rasanya. Antara ketiadaan air dan eletrik, mana yang anda rasa boleh tahan?

3 comments:

  1. mesti r xde elektrik..
    klu xde air... bergnde2 susahnye..
    air g penting dr elektrik :)

    ReplyDelete
  2. Kalau tak da letrik, boleh la lagi..tp kalu tak ada air...susah woo...huhu air tu aset paling penting mkat dunia ni tau..

    ReplyDelete
  3. betul..betul..betul.
    Kalau tak ada letrik, bateri boleh pakai. Kalau air tak ada, nak tunggu hujan.. atau kena balik kampung cari perigi hang li po.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails