Thursday, September 16, 2010

BERMALAM DI MUAR RAYA KE 4

Hotel Classic Muar reception
Di Muar saya bermalam di Hotel Classic yang terletak bersebelahan dengan Mc Donald atau Wetex Parade. Kalau di Muar ni, rate dia tak adalah semahal di JB mahupun KL. Bilik standard 2 single bed cuma dalam lingkungan RM125 sahaja. Ada yang lebih murah seperti di Hotel Pelangi dan Muar Trades Centre yang pernah saya stay pada bulan puasa dulu yang saya ceritakan pada entry yang lepas. So, selepas check in, saya dan family pun berjalan-jalan ke Wetex Parade kerana ianya terletak bersebelahan dengan Hotel Classic, so tak perlulah nak berkereta pergi ke shopping complex yang lain, malah ada beberapa lagi shopping complex yang berdekatan yang boleh sampai kesana dengan berjalan kaki saja. Macam yang saya cakap, barangan di Muar ni jauh lebih murah daripada KL tidak kira barangan jenis apa.  Saya pernah pergi kekedai pakaian dan melihat pakaian jenis yang sama tapi di Muar dijual dengan harga RM50 sedangkan di KL, harganya mencecah RM98!! Double tu harganya. Malah DVD yang dijual ditepi jalan pun harganya RM5 sedangkan di KL harganya dalam RM8 bagi sekeping DVD….. opsss yang pirate punyalah.

Ruang legar Wetex Parade

Anyway, saya taklah beli DVD tersebut sebab manalah tahu gambarnya tak cantik, satu hal pulak saya nak ke Muar untuk menukar dengan yang lain. Di Wetex Parade ni ada jugak ruang legarnya yang didecorate sempena menyambut Hariraya cuma saya tak pasti samada ruang legar itu hanya untuk hiasan atau ada beberapa pertunjukan, masa saya datang tu ruang tu macam tak ada apa2 aktiviti.


No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails