Wednesday, July 21, 2010

TODAY NOT MY DAY

Orang cakap " Bukan hari kau" selalu terungkap jika sesuatu peristiwa malang atau menyedihkan atau menyiksakan berlaku pada kita. Well, ungkapan tersebut terjadi pada saya pada hari ini.
Bermula daripada sesudah subuh bertolak menuju ke tempat kerja melalui kesas, saya sudah merasakan ada sesuatu yang cukup tidak selesa semasa memandu. Kereta terasa berat, bila berhenti pada gear N, kereta pun macam nak mati enjin, terpaksalah saya sentiasa menggunakan gear D sepanjang masa walaupun semasa berhenti. Sampai depan office, dapat parking, saya pun picit kunci alarm saya dan tiba2 alarm berbunyi. Tengok2 rupanya pintu belakang tak boleh tutup sebab jam. Nak tak nak, kena kunci secara manual. Kemudian seperti biasa, saya mengambil beg kerja di bonet belakang dan ternampak satu file yang perlu saya bawak ke office, saya pun terus ambil dan menutup bonet. Dua langkah kedepan, saya meraba2 poket seluar..."Mana kunci kereta?" "Ya Allah....dalam bonet kereta!!!" Lebih malang lagi kunci spare juga saya simpan dalam bonet kereta! Nasib baik depan office tu kedai tukang kunci, so maybe dia boleh tolong bukak pintu kereta. Pendek cerita si tokey kunci ni pun buatlah macam mc gyver pakai mcm2 kunci nak bukak. Pintu depan, pintu kiri, bonet belakang...2 jam buat tak ada hasil. Dia cakap dia panggil kawan dia seorang foreman. Pendek cerita lagi kawan dia sampai bawak tools box dia dan terus bukak wayar kat bahagian tayar dan terus kerat sikit wayar2..Wahh,,,memang pakar betul. Katanya nak buat litar pintas so bagi alarm function dan pintu boleh terbukak...(opsss lupa nak beritahu, saya pakai kereta waja, so memang tak boleh bukak ikut cermin yang pakai pembaris ke, besi panjang ke...sebab kereta waja pakai cable...)..last-last, 2 jam juga dia buat tapi tak berhasil...pendek cerita, handle pintu belakang jadi mangsa!! Kena ganti handle belakanglah jawabnya. Petang tadi saya bawak pergi kedai foreman tu dan pasang handle yang dah rosak dan yang menyebabkan kereta saya rasa lain macam pagi tadi sebab 5 fuse kereta terbakar!! So, hari ini langsung saya tak pergi kerja. 2 jam tunggu mc gyver.2 jam tunggu foreman. 3 jam kat workshop repair kereta sambil tunggu stock sampai....Not my day.

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails