Friday, July 23, 2010

SAJAK PERTAMA

Dulu dulu, masa sekolah menengah, memang saya suka bersajak. Kira boleh tahan jugalah. mana ada majalah yang memerlukan sajak, saya akan hantar begitu juga dengan pertandingan mencipta sajak. Tapi biasalah kebanyakan sajak saya berunsurkan cintan. Sajak lain ilham susah nak dapat :-) So malam ni sempena ada masa, why not saya mendeklamasikan sajak untuk anda semua.... ahhaakkks.
Tatkala kukucup wangian tanganmu,
Bertaburlah kesedihan malam sepi,
Tatkala kusentuh licin pipimu,
Berdetiklah kencangan bayu nostalgia
Mimpi apakah ini menanti aku,
Fantasi apakah ini merentang jauh di hadapan
Merasa setitik azimat semalam,
Tapi terkulai juga tanpa meronta.
Kembang takkan kembang, pudar takkan pudar,
Langkah masih jauh, Langkah masih longlai
Tatkala kukucup wangian tanganmu.

So, bersedialah dengan sajak2 spontan yang lain bila kena masa dan harinya ye. Itupun bila ada mood dan jika ilham datang.

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails