Saturday, July 24, 2010

PETUA TURUN 1KG DALAM SEMINGGU

Hahhh!! Ini petua yang paling senang bagi sesiapa yang nak menurunakan berat badan 1kg dalam seminggu. Tiada kos, Tidak perlu ke gim dan tidak perlu berdiet atau mengambil apa2 produk pelansingan. Actually benda ni dah selalu orang dengar cuma tidak dipraktikkan je, tapi its work for me and saya rasa anda pun begitu juga. Langkahnya mudah saya. Ikut saja 3 step dibawah selama seminggu, anda pasti akan terkejut dengan resultnya.
1) Puasa - Maksudnya puasa daripada makan nasi waktu malam. Anda boleh makan waktu pagi dan tengahari. JANGAN SKIP breakfast dan lunch. Anda kena makan sebab jika tidak, anda akan makan lebih daripada yang sepatutnya bila anda rasa lapar. Gantikan nasi waktu malam dengan wheat bread atau salad untuk mengalas perut dengan segelas susu.
2) Makan sayuran atau buahan sebelum makan - Breakfast rasanya tak perlulah, cuma makan tengahari dan malam, sebelum anda makan, kenalah makan sayuran atau buahan dulu kerana fyber dalam sayuran dan buahan membantu penghadaman yang baik dan membuatkan anda rasa kenyang dengan segera. JANGAN MINUM AIR sebelum atau semasa makan. Ini boleh menyebabkan anda kenyang sebelum waktunya dan kemudian anda akan cepat lapar balik menyebabkan anda ingin makan lagi.
3) Tidur kena awal.....bagi bloggers yang kerja dia dok menaip waktu malam, dok cari ilham waktu malam...( anda di maafkan...termasuk saya) kerana dah minat, nak buat macam mana.
So, selamat mencuba dan kalau nak turun 2 kg, buat lagi seminggu....ahakkkssss.

2 comments:

  1. i akan cuba. see does it work atau tidak. But anyway, good ideas and hopefully it's work

    ReplyDelete
  2. I'm sure 100% its work. Do all the steps.

    ReplyDelete

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails