Thursday, July 29, 2010

KUCING OH KUCING


Petang tadi masa on the way balik, saya singgah sekejap di taman rekreasi perumahan dan bersantai sambil melihat orang berjogging dan berlari-lari anak, beriadah dan pelbagai aktiviti. Tiba-tiba saya ternampak seekor anak kucing yang berlari kesana sini tanpa tujuan...maybe cari mak dia kot tapi mana pergi mak dia? Anak kucing tu pulak tak adalah mengiau-ngiau macam hilang mak, cuma nampak macam lost aje....
Teringat saya kepada kucing peliharaan saya yang pertama dulu bernama nyau-nyau. Kucing berwarna kuning yang cukup bijak dan pandai. Dia ni pandai buka pintu, pandai tutup pintu, pandai cari makanan sendiri, pandai makan durian!! pandai tengok tv...dan macam-macam lagi. Saya bela dia daripada kecik sampai lah ke tua...well, last sekali dia mati. Dia mati pun tak menyusahkan saya, waktu dia sakit, dia mengiau-ngiau macam nak beritahu something...dia pun macam biasa, lompat dan bukak pintu, keluar dan esoknya saya nampak dia dah terbaring depan rumah....sad story hahh. Well memang pun but itu asam garam bila kita bela binatang dan binatang tu pulak pandai ambik hati.... macam juga si Blackie ni yang saya jumpa beberapa bulan lepas, tiba-tiba muncul belakang rumah dok tidur sesuka hati dia je macam rumah sendiri.....  

No comments:

Post a Comment

TerimàkàŚih di àtàŚ komen-komen àndà.
Śemugà ŚentiàŚà cerià dàn Śàlàm Śàntài

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails